Collins Aerospace: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Rencana baru, diterjemahkan dari en.wiki.
 
Kemaskini.
 
Baris 32:
 
'''Collins Aerospace''', anak syarikat [[United Technologies]], ialah pembekal terbesar bagi produk aeorangkasa dan perindustrian, beribu pejabat di [[West Palm Beach, Florida]].
 
== Sejarh ==
UTC Aerospace Systems (UTAS) ditubuhkan pada Ogos 2012 apabila syarikat induk [[United Technologies Corporation]] menggabungkan anak syarikat mereka sedia ada [[Hamilton Sundstrand]] dengan [[Goodrich Corporation]] yang baru diperoleh.
 
Pada 26 November 2018, United Technologies mengumumkan pelengkapan pemerolehan [[Rockwell Collins]], selepas menggabungkan perniagaan yang baru diperoleh dengan UTC Aerospace Systems bagi membentuk Collins Aerospace. Syarikat baru itu dilaporkan bernilai $23 bilion bagi jualan digabungkan pada 2017 dan terdiri daripada 70,000 pekerja.<ref name=UTC26nov2018>{{cite press release |url= http://www.utc.com/News/News-Center/Pages/United-Technologies-Announces-Intention-to-Separate-Into-Three-Independent-Compan.aspx |title= United Technologies [...] Completes Acquisition of Rockwell Collins |date= November 26, 2018 |publisher= United Technologies}}</ref>
 
==Rujukan==
Baris 41 ⟶ 46:
 
[[Kategori:Syarikat Amerika Syarikat]]
[[Kategori:Syarikat yang ditubuhkan pada 2012]]