Mas Khan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kemaskini maklumat.
Kemaskini.
Baris 14:
 
==Kerjaya lakonan==
Selepas tamat [[Sijil Pelajaran MakaysiaMalaysia]] (SPM), Mas Khan mengeluarkan modal untuk menghantar profil beliau di 20 syarikat penerbitan. Bakatnya telah dikesan oleh [[Skop Productions]] milik [[Yusof Haslam]], lalu menawarkan beliau peluang untuk mencipta nama sebagai pelakon.
 
Selepas menjadi pelakon undangan ''[[Roda-Roda Kuala Lumpur]]'' musim terakhir pada 2013, beliau menjadi salah seorang pelakon utama siri drama kepolisan ''[[Gerak Khas]]'' dengan memegang watak sebagai Detektif Kamal. Beliau meninggalkan siri itu pada 2018 selepas empat tahun.
 
Kerjaya filem beliau hadir pada 2015 menerusi filem ''[[Biasan (filem)|Biasan]]'' arahan Sandosh Kesavan. Bekerja di bawah arahan [[Syafiq Yusof]], Mas Khan memegang watak Rudy dalam filem ''[[Abang Long Fadil 2]]'' (2017) lakonan [[Zizan Razak]], [[Wak Doyok]], [[Syamsul Yusof]], [[Achey Bocey]] dan [[Tania Hudson]].
 
Beliau seterusnya muncul dalam filem muzikal arahan Syed Khairul Fariz, ''[[Busker (filem)|Busker]]'' (2018), lakonan bersama [[Hafeez Mikail]] dan [[Daiyan Trisha]], di mana beliau memegang watak sebagai Daniel. Mas Khan kembali meneruskan kerjasamanya dengan Syafiq menerusi filem seram psikologi ''[[Misteri Dilaila]]'' di mana dalam filem itu, beliau memegang watak sebagai Farid, adik kepada Dilaila lakonan [[Elizabeth Tan]].
 
==Filemografi==