Anugerah Juara Lagu ke-34: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Nukerude (bincang | sumb.)
Dannylango (bincang | sumb.)
Baris 126:
* "''[[Ragaman (lagu Faizal Tahir)|Ragaman]]"'' dan "''[[Anta Permana]]"'' masing-masing dipersembahkan oleh [[Fairuz Misran]] dan [[Bob Yusof]] terpilih ke final setelah penyanyi asal memilih untuk tidak berentap di Muzik-Muzik dan AJL.
*AJL34 merupakan penampilan kedua Bob Yusof sebagai penyanyi gantian. Beliau menyampaikan lagu "''Kasih Tercipta''" pada [[Anugerah Juara Lagu ke-22|AJL22]] bagi menggantikan [[Faizal Tahir]] yang diharamkan untuk mengadakan persembahan secara langsung peda ketika itu.<ref>{{cite news|url=http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0119&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_02.htm|title=Siaran langsung 8TV, Faizal digantung 3 bulan|publisher=Utusan Malaysia|}}</ref>
*Naim Daniel mengulangi pencapaian Anna Raffali (AJL 25) & Hael Hussaini (AJL32) menggondol Anugerah Juara Lagu pada penampilan sulung mereka.
*Dato' Sri Siti Nurhaliza membuat kejutan dengan muncul di saat akhir semasa persembahan Anta Permana dan mendapat pujian ramai, malangnya kesilapan teknikal audio mengundang rasa marah penonton yang menonton dari kaca TV.
*Persembahan Aina Abdul yang bermotifkan membunuh diri/berdarah mengundang rasa kurang senang pihak yang terlibat dalam Sektor Kesihatan apabila memuatnaik kritikan di Facebook rasmi Public Health Malaysia, perbuatan ini jelas melanggar garis panduan yang ditetapkan.[https://www.facebook.com/publichealthmalaysia/photos/a.1715215348768330/2548366495453207/?type=3&theater]
*Drama Band yang bermotifkan badut dan sikap hipokrit menampilkan kritikan sosial yang lantang dan bertenaga dalam persembahan mereka malangnya mendapat kritikan sesetengah pihak yang tidak berpuas hati dengan tindakan mereka kerana melibatkan isu politik.
*Hakiem Rusli mengundang Rosyam Nor dalam persembahannya dan mendapat pujian dan air mata netizen,audiens kerana mengetengahkan kasih sayang seorang bapa pada anak.
 
<br />