Daler Yusuf: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
MelodiKini (bincang | sumb.)
k kontroversi yang menyelubungi Daler berdasarkan bukti rakaman video dan media sosial
Baris 24:
==Kehidupan peribadi==
Daler lahir dari keluarga berdarah kacukan [[Uzbekistan]] di sebelah bapa dan ibunya dikatakan berasal dari negeri Kelantan di bahagian pantai timur [[Malaysia]]. Beliau merupakan lulusan dalam Pengurusan Perniagaan di Westminster International College. Beliau merupakan saudara kepada Sherzod Yusuf.<ref>Nur Asyikin Mayudin (20 Disember 2017). [http://www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2017/12/20/daler-yusuf-solat/ Daler Yusuf Solat Sunat Jadi Tular] ''[[mSTAR Online]]''. Dicapai pada 21 Disember 2017.</ref>
 
== Kontroversi ==
Melalui interview Daler dengan pihak media dan sebagaimana beliau sering mengatakan bahawa ibunya adalah berasal dari negeri Kelantan, ini walaubagamanapun adalah tidak benar kerana ibu dan bapanya adalah bangsa asli Uzbekistan. Sikap beliau yang sering menyembunyikan fakta asal ini amat tidak disenangi oleh rakan rapat beliau. Terdapat banyak pertikaian dari kalangan peminat beliau sendiri mengenai ketidak jujuran beliau dan motif sebenar beliau melakukan penipuan ini.
 
Daler juga pernah mengakui bahawa Sherzod Yusuf sebagai adik beliau dan gambar mereka bersama sering dimuatnaik di laman media sosial. Selepas kontroversi Sherzod Yusuf liat membayar hutang dan melakukan penipuan wang terhadap rakan-rakannya, ramai warga maya yang meminta Daler memberikan komen beliau. Kontroversi timbul apabila Daler dengan tiba-tiba membuat pengakuan bahawa Sherzod bukanlah adik beliau tetapi sekadar saudara sesama islam dan senegara.
 
Terdapat juga forum yang mengatakan Daler Yusuf sekadar menggunakan rupanya dan imej Islamic beliau untuk mendapatkan tempat di industry hiburan tempatan walau hakikatnya beliau banyak melakukan ketidak jujuran terhadap sahabat dan rakan-rakan beliau.
 
==Filemografi==