The Keys of the Kingdom (filem): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
BukanTeamBiasa (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
BukanTeamBiasa (bincang | sumb.)
Baris 37:
Kemudian, Angus tiba-sekarang seorang Monsignor-ketika dia sedang membuat kajian terhadap laman mubaligh dunia. Dia memberitahu Francis bahawa Gereja tidak dapat membayar untuk membangun kembali misi itu, dan Francis mempunyai kadar penukaran terendah di dunia. Angus memohon Francis untuk menukar kaya Cina dan hidup mewah untuk menarik perhatian penduduk tempatan, tetapi Francis enggan. Sementara itu, Ibu Reverend meminta maaf atas tingkah laku "memalukan" beliau terhadap Francis dan meminta maaf, yang dia terima.
 
Sepuluh tahun berlalu, dan misi Francis berkembang maju, dan kawasan itu aman. Ibu Reverend memberitahu Francis bahawa [[Methodism Metodisme|Metodis American MethodistAmerika]] sedang membina misi di dalam bandar, dan Francis pergi melawat mereka. Francis berteman dengan mubaligh Methodist, dan keamanan terus berlanjut. Lebih banyak tahun berlalu, dan ketika Francis bersedia untuk berlepas dari China, dia mengetahui bahawa Angus kini menjadi Uskup.
 
Sambil kilas balik berakhir, dan Monsignor Sleeth mengakui kepada Francis bahawa dia membaca buku harian itu. Francis terpesona, dan Sleeth memberitahu Francis bahawa dia tidak akan memberitahu Bishop apa-apa yang tidak kena di paroki Francis, meninggalkan Francis sebagai dia menghabiskan masa baki melakukan apa yang dia suka lakukan: melayani paroki.