M4M4: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Pengemasan dan kemaskini.
Pengemasan.
Baris 34:
 
==Sinopsis==
Kisah bermula pada hari lahir ke-15 Alya ([[Bella Dowanna]]) yang disambutdiraikan setiap tahun bersama mamanya, Aini ([[Nabila Huda]]). Setelah kematian suami ketika Alya berusia lapan tahun, Aini berusaha keras setiap hari untuk memberikan kehidupan yang lebih baik untuk Alya. Aini akan memastikan tiada kekurangan dalam hidup Alya tidak kira dari segi kewangan mahupun kasih-sayang. Aini berjaya membina syurga mereka di sebuah rumah kecil. Alya mempunyai dua kawan baik iaitu Daniel (Izzy Reef) dan Elly ([[Eyra Hazali]]). Mereka bertiga tinggal di kawasan yang sama dan membesar bersama-sama. Mereka bertiga sering melakukan setiap aktiviti bersama-sama. Aini juga sudah menganggap Daniel dan Elly seperti anaknya sendiri.
 
Aini akan memastikan tiada kekurangan dalam hidup Alya tidak kira dari segi kewangan mahupun kasih-sayang. Aini berjaya membina syurga mereka di sebuah rumah kecil. Alya mempunyai dua kawan baik iaitu Daniel (Izzy Reef) dan Elly ([[Eyra Hazali]]). Mereka bertiga tinggal di kawasan yang sama dan membesar bersama-sama. Mereka bertiga sering melakukan setiap aktiviti bersama-sama. Aini juga sudah menganggap Daniel dan Elly seperti anaknya sendiri.
 
Pada hari tersebut, Alya, Daniel dan Elly diganggu oleh tiga orang lelaki iaitu Apai ([[Kodi Rasheed]]), Luk ([[Ungku Hariz]]) dan Remy ([[Niezam Zaidi]]) yang terkenal dengan gaya samseng mereka di kawasan tersebut. Mereka sering menganggu pelajar-pelajar sekolah yang makan di kawasan tersebut, termasuk Alya. Namun, pada hari tersebut kesabaran Alya memuncak apabila Apai dengan beraninya menyentuh Alya. Berlaku pergaduhan di antara Apai, Alya dan Danny sehingga menyebabkan Alya dengan beraninya menyimbah sup panas kepada Apai.
Baris 42 ⟶ 40:
Sewaktu Alya dan Elly sedang menunggu bas, sesuatu menimpa Elly dan dia terpaksa beredar dari situ buat seketika. Semasa Alya menunggu Elly, Apai dan kawan-kawannya muncul bersama motor dan membuat onar di situ. Alya dapat merasakan sesuatu yang tidak kena. Apai dan kawan-kawannya menarik Alya untuk pergi dari situ. Alya dibawa ke sebuah bangunan tinggal dan diperkosa dengan kejamnya. Alya pulang ke rumah dalam keadaan sakit dan cedera.
 
Aini cuba menyembunyikan emosinya sebagai ibu demi membantu Alya yang masih trauma. Namun, tekanan yang diterima dalam kalangan masyarakat menyebabkan jiwanya sebagai ibu turut terkesan. Melihatkan keadaan Aini, Alya cuba bangkit dan cuba untuk melupakan apa yang sudah terjadi. Dia mahu memulakan segalanya bersama Aini. Malang tidak berbau, Alya menerima kiriman video yang dihantar oleh Apai ke telefonnya. Video sewaktu Alya diperkosa telah dirakam dan Apai mengugutnya untuk menularkan video tersebut sekiranya Alya tidak pergi menemui mereka di bangunan yang sama. Tanpa berfikir panjang, Alya bergegas ke bangunan tersebut untuk menemui Apai dan yang lain. Apai dan kawan-kawannya cuba untuk memperkosa Alya buat kali kedua, namun kali ini Alya tidak mahu menyerah.
 
Malang tidak berbau, Alya menerima kiriman video yang dihantar oleh Apai ke telefonnya. Video sewaktu Alya diperkosa telah dirakam dan Apai mengugutnya untuk menularkan video tersebut sekiranya Alya tidak pergi menemui mereka di bangunan yang sama. Tanpa berfikir panjang, Alya bergegas ke bangunan tersebut untuk menemui Apai dan yang lain. Apai dan kawan-kawannya cuba untuk memperkosa Alya buat kali kedua, namun kali ini Alya tidak mahu menyerah.
 
Mengingatkan kembali tentang perasaan Aini tempoh hari menyebabkan Alya nekad untuk menyelamatkan diri. Namun, dalam usaha Alya untuk menyelamatkan diri, dia terjatuh dari tingkat dua bangunan tersebut dan mati.