AdSense: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 1:
'''AdSense''' adalah program [[pengiklanan]] yang dijalankan oleh [[Google]]. Pemilik [[laman web]] boleh mengikut program ini dengan membenarkan teks, gambar dan yang terbaru iklan video melalui laman web mereka. Iklan ini dikawal selia oleh Google dan hasil yang dijana dari pengiklanan ini adalah sama ada setiap [[bayar per klik]] (PPC) atau setiap perseribu-dilihat/tanggap pada dasarnya (''per-thousand-impressions basis'').Google kini sedang dalam proses menguji kaedah harga kos-per-tindakan (''cost-per-action'') atas dasar servis.
 
Google sedang menggunakan teknologi carian untuk menyediakan hidmat pengiklanan ini berdasarkan isi kandungan laman web, lokasi geografi pengguna laman web, dan faktor-faktor lain. Sesiapa yang mahu menggunakan hidmat pengiklanan dengan sistem pengiklanan sasaran Google boleh mendaftar melalui [[AdWords]] - mungkin bermaksud Iklan melalui perkataan yang berkaitan. Adsense terkenal dengan langkah untuk pengiklananmengiklanan melalui laman web kerana denganformat panjisepanduk (banner)iklan yang ditetapkan kurang mengganggu daripada kebanyakan panji,iklan danlain isiserta kandunganlebih iklanmembenarkan yanghanya hampir semua adalahisi kandungan iklan bertepatan denganatau isibersesuaian kandungandengan laman web yang dilungsuri.
 
Bagi laman web yang tidak dikunjungi oleh [[Mediabot]], laman web mengikut untuk memberi ruang pengiklanan dalam laman web mereka akan menggunakan kod [[JavaScript]] untuk menunjukan iklan amal untuk makluman servis awam (PSAs - public service announcements). Mediabot adalah berbeza dengan [[Googlebot]] yang beroperasi sebagai pencari indeks Google.