Dua Kali Lima (filem): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 35:
Mengisahkan persaingan perniagaan antara Kulob Kecil ([[Udo Omar]]) dan Kulob Besar ([[Ahmad Nisfu]]) yang tiada hentinya. Mereka bersaing dari kawasan perniagaan hinggalah ke rumah. Kedua-dua mereka mengusahakan perniagaan berasaskan tekstil dan fesyen, premis perniagaan mereka juga sebelah menyebelah.
 
AnitaAni ([[Anita Sarawak]]), Ana ([[Dewi Asiah]]), Mat ([[Mat Sentul]]) dan Abdul Wahid ([[Wahid Satay]]) masing-masing adalah anak kepada Kulob Kecil dan Kulob Besar. Mereka mula berkawan tetapi bapa mereka tidak berkenan. Mereka dua keluarga ini duduk di rumah sewa milik Sarah.
 
Mat yang berkereta mewah cuba memikat Ana, manakala Abdul Wahid juga cuba bersaing dengan Mat untuk merebut cinta Ana. Keadaan jadi tak keruan bila mereka bersengketa kerana Ana bersama OK Mat, tetapi Abdul Wahid dan Ani juga tidak senang melihat mereka bahagia. Mereka berdamai dan Ani bersama Ok Mat dan Ana bersama Abdul Wahid. Disebabkan saling bersaing tanpa memikirkan kesan jangka panjang, strategi perniagaan Kulob Kecil dan Besar gagal dan dilanda masalah kewangan.