Noraniza Idris: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
noraniza
konsert
Baris 129:
Pada Mac 2019, Noraniza mengumumkan beliau bakal menjayakan siri jelajah Noraniza Idris Malai Solo 2019/2020. Satu konsert mini istimewa yang dinamakan ''"Sawo Matang Special Showcase"'' yang berlangsung di Dewan Tuanku Abdul Rahman, Pusat Pelancongan Malaysia (MaTiC), Jalan Ampang bermula 13 hingga 14 April 2019. Siri jelajah itu dianjurkan bersama Persatuan Tatih Seni Malaysia, Noraniza Idris Production Ventures Sdn Bhd (NIPVSB) dan Harithmai Production (HMP).
 
Selain konsert mini Sawo Matang yang tersenarai dalam siri jelajah itu, Noraniza juga bakal adakan dua konsert mega iaitu Iktiraf Noraniza Idris In Concert yang bakal diadakan di Singapura pada November 2019 dan konsert berskala mega Malai Solo - Noraniza Idris In Concert yang dijadualkan berlangsung dari 211 hingga 412 AprilSeptember 2020 di Panggung Sari, Istana Budaya.
''<nowiki/><nowiki/>''
 
Selain konsert mini Sawo Matang yang tersenarai dalam siri jelajah itu, Noraniza juga bakal adakan dua konsert mega iaitu Iktiraf Noraniza Idris In Concert yang bakal diadakan di Singapura pada November 2019 dan konsert berskala mega Malai Solo - Noraniza Idris In Concert yang dijadualkan berlangsung dari 2 hingga 4 April 2020 di Panggung Sari, Istana Budaya.
 
Teruja berbaur gementar, Noraniza turut menyifatkan konsert berkenaan sebagai pengabdian dirinya sepanjang terbabit aktif dalam arena seni.
 
Konsert yang dijangka menelan kos hampir RM2 juta tersebut bakal menyaksikan peminat berpesta di Istana Budaya dengan seleksi lagu termasuk persembahan yang pernah mewarnai pentas AJL satu ketika dahulu.
 
Bagi memastikan konsert berkenaan mampu menjadi rujukan pada masa akan datang, persembahan yang dijangka berlangsung pada 2 hingga 4 April 2020 tersebut akan dirakam dalam bentuk video.
 
Konsert yang bakal mengundang nostalgia lagu-lagu popularnya tersebut akan dimeriahkan sekitar 100 penari dan pemuzik iringan. Tambah Noraniza lagi, uniknya mengenai konsert mini ini adalah penglibatan generasi muda yang dilatih untuk menjayakan Sawo Matang Special Showcase oleh Noraniza Idris. Mereka akan mengetengahkan konsep kepelbagaian kaum dalam setiap persembahan dan muzik. Lagu yang akan dinyanyikan adalah lagu daripada kesemua albumnya sendiri.