Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg: Suntingan sumber 2017
Slainthayer (bincang | sumb.)
Baris 226:
: Saya berbuat begini untuk memastikan rencana-rencana yang terdapat dalam Wikipedia Bahasa Melayu (WBM) adalah berkualiti dan bukan rencana yang tiada konten dan tidak berkait secara langsung kepada pembaca WBM. Kebanyakan rencana yang telah dipadam adalah rencana dengan satu ayat yang susah untuk dikembangkan. Lebih-lebih lagi, rencana-rencana sebegini adalah majoritinya dibuat oleh bot. Saya cuma memadam rencana ini kerana perkara ini telah disebut dalam rencana induk seperit [[Jawatankuasa pembangunan kampung di Nepal]]. Saya sudah ceritakan kepada beberapa penyunting tentang hal ini di Discord dan mereka tidak membantah. [[Pengguna:Slainthayer|Slainthayer]] ([[Perbincangan pengguna:Slainthayer|bincang]]) 07:29, 18 April 2020 (UTC)
::Wikipedia bahasa lain pun banyak juga dibuat oleh bot. Jadi menurut pendapat saya, biarkan sahaja. Jika seseorang nak menyumbang untuk mencipta sesuatu rencana, dipersilakan. Tak perlu menghapuskan rencana ciptaan orang lain.[[Pengguna:Claude Warrior|Claude]] ([[Perbincangan pengguna:Claude Warrior|bincang]]) 07:32, 18 April 2020 (UTC)
:::Jumlah penyunting dalam Wikipedia Bahasa Melayu sedikit. Tidak seperti Wikipedia Bahasa Inggeris. Kalau kita biarkan rencana-rencana sebegini begitu sahaja akan memburukkan nama Wikipedia. Sebagai contoh: [https://www.quora.com/Why-are-there-so-many-articles-in-the-Cebuano-language-on-Wikipedia Mengapa terdapat banyak sangat rencana dalam Wikipedia Bahasa Cebu?]. Rencana-rencana sebegini sudah disebut dalam rencana induk dan melainkan rencana induk tersebut menjadi terlalu besar, eloknya kita buang sahaja rencana sebegini. ''Quality > Quantity'' [[Pengguna:Slainthayer|Slainthayer]] ([[Perbincangan pengguna:Slainthayer|bincang]]) 07:38, 18 April 2020 (UTC)