Wikipedia:Kedai Kopi (teknikal): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Slainthayer (bincang | sumb.)
Slainthayer (bincang | sumb.)
Baris 102:
{{@|Slainthayer}}, sebarang pertanyaan atau usul sila kemukakan di laman perbincangan Kedai Kopi kerana ianya lebih umum dan semua pengguna boleh membincangkan. Walau apapun alasan anda, ianya tidak dapat diterima sama sekali memandangkan hasil perbincangan komuniti sebelumnya juga tiada masalah dengan hasil sumbangan pengguna lain. Biarkan sahaja laman yang dicipta. Wikipedia bahasa lain pun ada bot juga. Kita nak tambahkan jumlah penyumbang, bukan kurangkan penyumbang. Setiap Wikipedia ada polisi tersendiri, jangan samakan. [[Pengguna:Claude Warrior|Claude]] ([[Perbincangan pengguna:Claude Warrior|bincang]]) 08:07, 18 April 2020 (UTC)
:Saya petik dari laman polisi Wikipedia Bahasa Melayu mengenai kelayakan:
<blockquote>Jika tiada sumber pihak ketiga yang dijumpai mengenai topik itu, maka ia tidak wajar ada rencana sendiri. Konsep kelayakan Wikipedia ini bertujuan menghindari penyertaan topik ke dalam Wikipedia secara sembarangan. Topik rencana dan senarai mestilah "layak diberi perhatian"..... Sekiranya sumber bersesuaian tidak dijumpai, kami mempertimbang supaya kandungan rencana digabungkan dalam rencana yang memberikan konteks lebih umum.</blockquote>
:Saya sudah jelaskan secara terang dalam teg penghapusan saya bahawa terdapat rencana lain yang telah menyebut kewujudan atau maklumat tersebut. Jikalau saya lencongkan, ia akan menjadi ''Circular Link'' dimana rencana induk mempunyai pautan ke rencana sebegini dan rencana tersebut telah dilencongkan ke rencana induk.[[Pengguna:Slainthayer|Slainthayer]] ([[Perbincangan pengguna:Slainthayer|bincang]]) 08:24, 18 April 2020 (UTC)