Wikipedia:Kedai Kopi (teknikal): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg: Suntingan sumber 2017
Slainthayer (bincang | sumb.)
Baris 104:
<blockquote>Jika tiada sumber pihak ketiga yang dijumpai mengenai topik itu, maka ia tidak wajar ada rencana sendiri. Konsep kelayakan Wikipedia ini bertujuan menghindari penyertaan topik ke dalam Wikipedia secara sembarangan. Topik rencana dan senarai mestilah "layak diberi perhatian"..... Sekiranya sumber bersesuaian tidak dijumpai, kami mempertimbang supaya kandungan rencana digabungkan dalam rencana yang memberikan konteks lebih umum.</blockquote>
:Saya sudah jelaskan secara terang dalam teg penghapusan saya bahawa terdapat rencana lain yang telah menyebut kewujudan atau maklumat tersebut. Jikalau saya lencongkan, ia akan menjadi ''Circular Link'' dimana rencana induk mempunyai pautan ke rencana sebegini dan rencana tersebut telah dilencongkan ke rencana induk.[[Pengguna:Slainthayer|Slainthayer]] ([[Perbincangan pengguna:Slainthayer|bincang]]) 08:24, 18 April 2020 (UTC)
::Kalau itu tidak mencukupi, polisi Wikipedia Bahasa Melayu mengenai [[Wikipedia:Menghapuskan laman|penghapusan laman]] juga menyokong kes saya.
<blockquote>
* Jangan calonkan rencana tunas yang berpotensi, '''hanya calonkan rencana tunas yang karut-marut'''. Begitu juga, lencongkan atau senaraikan rencana tunas yang hanya sekadar berisi takrifan ringkas.
* '''Calonkan halaman yang anda rasa tiada potensi untuk menjadi rencana ensiklopedia'''. Misalnya, topik yang tiada kelayakan untuk mendapat rencana sendiri, atau rencana yang sekadar takrifan kamus, dsb.
</blockquote>
::Oleh sebab itu, apa yang saya buat adalah munasabah dan mengikut polisi Wikipedia Bahasa Melayu. Lagipun, hanya penyunting asal sahaja yang menyunting laman-laman sebegini sejak penciptaannya hampir sedekad lalu. [[Pengguna:Slainthayer|Slainthayer]] ([[Perbincangan pengguna:Slainthayer|bincang]]) 08:46, 18 April 2020 (UTC)
Terserah kepada komuniti WBM. Jika merasakan ia layak dihapuskan, maka dipersilakan. Cuma sayanglah jumlah rencana akan kurang mendadak nanti dan menyebabkan berkurangnya jumlah penyumbang nanti. Mungkin polisi WBM nak diperketatkan dan perbincangan komuniti terdahulu mungkin tidak digunapakai lagi. Walau apapun, terserah kepada penyelia untuk menentukan. [[Pengguna:Claude Warrior|Claude]] ([[Perbincangan pengguna:Claude Warrior|bincang]]) 08:38, 18 April 2020 (UTC)