Duri Di Hati: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kemaskini.
Kemaskini.
Baris 56:
 
Ajal dan maut sememangnya di tangan Tuhan. Alif telah diselamatkan oleh seorang pemandu bernama Jalal. Setelah Alif sembuh, Jalal dan isterinya cuba mencari keluarga Alif namun dek kerana berasa malu dengan latar belakangnya, Alif hanya menyatakan bahawa dia telah ditinggalkan oleh keluarganya dan hidup sebagai anak jalanan.
 
Sementara itu, majikan Jalal iaitu Dato’ Hamid (Dato’ Jalaluddin Hassan) dan Datin Suraya (Kuna) berasa sunyi dengan ketiadaan anak mereka yang pergi melanjutkan pelajaran ke luar negara. Akhirnya Jalal menyarankan majikannya mengambil Alif sebagai anak angkat. Dato’ Hamid dan Datin Suraya yang tertarik dengan personaliti Alif terus membawa kanak-kanak itu pulang ke rumah mereka.
 
Baris 69 ⟶ 70:
 
Sikap dan tarikan yang ada pada Ana membuatkan Alif jatuh hati padanya sekali lagi. Manakala ianya berbeza buat Ana apabila dia berusaha memastikan dirinya tidak akan terperangkap dengan cinta Alif. Di sebalik pertolongan yang dihulurkan oleh Rizal dan Ana sebenarnya mereka berdua mempunyai komplot untuk menjatuhkan Alif. Mengapakah Rizal bertindak sedemikian sedangkan seorang abang seharusnya melindungi adiknya? Apakah yang telah Alif lakukan sebelum ini kepada Ana sehingga gadis itu menyimpan dendam terhadapnya? Adakah janji yang pernah dimungkiri oleh Alif terhadap ibu dan abangnya, Rizal kini memburunya untuk menuntut keadilan?
 
==Pelakon==
 
===Utama===
* [[Amar Asyraf]] sebagai Aliff
* [[Hairi Safwan]] sebagai Rizal
* [[Marsha Londoh]] sebagai Ana
 
===Pembantu===
* [[Adam Shah]] sebagai Rashid
* [[Jalaluddin Hassan]] sebagai Dato’ Hamid
* [[Kuna Muzani]] sebagai Datin Suraya
* [[Faralyna Idris]]
* [[Salina Saibi]]
* [[Noorkhiriah]]
* [[Rahhim Omar]]
* Zalfie Roul
* Hashimah Zaki
* [[Aleza Shadan]]
* [[Boy Iman]]
* Elmy Moin
* Marya Zuraida
 
===Kanak-Kanak===
* Rieffqie Shah sebagai Aliff kecil
* Raffief Shah sebagai Rizal kecil
* Maisarra Syahira sebagai Ana kecil
 
==Rujukan==