OAG: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 40:
Pada tahun [[2007]], mereka terlibat dalam pertandingan [[Nokia]] ''You Make It Reel!''. Lagu mereka telah digunakan oleh peserta iaitu pengarah [[video muzik]] untuk menghasilkan video untuk lagu mereka dan memenanginya. Pada tahun yang sama mereka menjuarai kategori kumpulan muzik di [[Ikon Malaysia]].<ref name=ikon />
 
Pada tahun [[2012]] , Radhi merekrut 'pemuzik' baru untuk OAG, yang dipilih dari kalangan pelajar Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan. Susunan barisan baru terdiri daripada Azzam (drum), Muhamad Nizam (gitar - sejak 2005), Nazrin Zabidi (gitar bass / vokal sokongan), dan Izmer Khasbullah (vokal keyboard / sandaran). Radhi mendefinisikan muzik baru OAG sebagai aslinatif, gabungan muzik asli atau muzik tradisional dan alternatif. Mereka melancarkan beberapa buah lagu. antara sebuah laguAntaranya yang menjadi OST Drama TV yang berjudul '' Friday Im in Love'' . Beberapa single lain seperti Si Pengasih Muda dan Di Bawah Tanah Ayer.
 
Pada tahun [[2014]] , OAG muncul dengan beberapa orang ahli baru. Antaranya adalah kemunculan semula Drummer asal OAG iaitu Qi Razali. Radhi selaku ketua kumpulan mengekalkan Nizam Norani (Gitar) dan Nazrin (Bass Gitar) . Radhi merekrut seorang gitaris baru pada tahun [[2017]] iaitu Ammal. OAG kemudian merilis Single Inggeris yang berjudul '' Snowball '' pada tahun [[2017]] dan '' Infiniti '' yang dirilis pada hujung [[2018]] .