Jangan Pandang Belakang: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Nazir Rangga (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Nazir Rangga (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 27:
==Plot==
{{spoiler}}
Kisah misteri yang cukup menyeramkan ini mengisahkan seorang pemuda bernama Darma ([[Pierre Andre]]) yang cuba mencari kepastian tentang sebab kematian tunangnya, Rose ([[Intan Ladyana]]). Rose telah didapati mati tanpa diketahui punca sebenar. Darma bersama adik kembar Rose bernama Seri (juga lakonan [[Intan Ladyana]]) yang cukup mengenali keperibadian Rose cuba mencari jawapannya. Rose yang mereka kenali ialah seorang yang periang dan ceria.
 
Mereka telah pergi ke rumah Rose untuk memulakan siasatan dan di sana Darma telah menemui sebiji botol. Darma mengambilnya dan membawa pulang botol tersebut. Darma dan Seri mengesyaki sesuatu perkara yang pelik dan aneh berlaku di sebalik kematian Rose. Ramalan mereka dikukuhkan dengan beberapa perkara yang berlaku dan ditemui termasuk imej pada kamera digital Rose yang mereka temui.
Baris 33:
Selepas itu, hidup Darma tidak lagi tenteram. Setiap hari dia diganggu oleh ’sesuatu’ dengan gangguan yang amat dahsyat. Pelbagai peristiwa pelik dan menyeramkan berlaku ke atas Darma. Hidup Darma berubah kepada seorang yang tidak terurus dan menjejaskan prestasi kerjanya.
 
Mendengar nasihat Daim ([[Jalaluddin Hassan]]) iaitu bos di tempat kerjanya, Darma mengambil cuti selama seminggu untuk menenangkan jiwanya. Peluang itu digunakan oleh Darma untuk berubat di kampung. Di sana, Darma meminta pertolongan ibu saudaranya iaitu Mak Lang ([[Khatijah Tan]]). Mak Lang tinggal di kampung bersama anaknya, Lin ([[Rio Elani]]) dan ibunya yang juga Opah kepada Darma ([[Rusminah Sidek]]) yang sudah nyanyok.
 
Di kampung, Darma semakin hampir menemui punca kematian Rose tetapi dia dikejutkan dengan satu perkara yang susah untuk diterima oleh akalnya mahupun Seri. Apakah perkara tersebut dan mampukah Darma keluar dari belenggu yang menganggu hidupnya setiap hari?