My Chemical Romance: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 17:
Kumpulan ini melengkapkan kejayaan album sebelumnya dengan album konsep 2006 mereka, The Black Parade, yang mendapat ulasan umum di kalangan pengkritik muzik dan mendapat sijil platinum berganda di Amerika Syarikat dan Inggeris, satu-satunya platinum berkembar. Setelah pemergian pemain drum lama Bob Bryar pada bulan Mac 2010, band ini merilis album studio keempat mereka, Danger Days: The True Lives of the Fabulous Killjoys, pada bulan November tahun yang sama, dan mendapat ulasan positif. Kumpulan ini menggantikan Bryar dalam konsert jelajah dengan pemain drum termasuk Michael Pedicone dan Jarrod Alexander.
 
Selepas penambahan keyboardist tour James Dewees pada tahun 2012 dan pelancaran Conventional Weapon, satu siri single yang dirakam pada tahun 2009, dikeluarkan selama lima bulan, Kumpulan ini mengumumkan pembubarannya pada 22 Mac 2013, satu bulan setelah keluaran terakhir siri Conventional WeaponWeapons. Selepas perpisahan kumpulan ini, sebuah album hits terhebat berjudul May Death Never Stop You dikeluarkan pada bulan Mac 2014.
 
Penerbitan ulang tahun kesepuluh The Black Parade, termasuk demo dan versi langsung dari side B dari album dan versi awal "Welcome to the Black Parade", yang berjudul "The Five of Us Are Dying", dikeluarkan pada bulan September 23, 2016 dan bertajuk The Black Parade / Living with Ghosts.
 
Band ini bersatu kembali dari pandangan umum pada tahun 2017 dan mengumumkan konsert reunion pada 31 Oktober 2019, yang berlangsung di Los Angeles pada 20 Disember 2019.