TV1: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Hongqilim (bincang | sumb.)
Hongqilim (bincang | sumb.)
Baris 92:
===Berita Perdana===
'''Berita Perdana''' merupakan sebuah rancangan berbentuk berita waktu perdana yang disiarkan pada jam 8:00 malam setiap hari. Ia memaparkan berita-berita dari dalam dan luar negara, ekonomi, sukan, hal ehwal semasa, isu-isu terkini, hiburan (terdiri daripada segmen hashtag (#) dan B-Diva. Warta Perdana juga ialah satu-satunya rancangan berita di Malaysia dengan terjemahan melalui seorang penyampai Bahasa Isyarat Malaysia terletak di bawah kanan skrin televisyen. Berita Perdana pernah dikenali sebagai "Warta Perdana" dari tahun 2003 hingga tahun 2009, "Berita Nasional" dari tahun 2009 hingga 2015 dan "Nasional 8" dari tahun 2015 hingga 2020.
 
===Berita Tengah Malam===
'''Berita Tengah Malam''' merupakan sebuah rancangan berbentuk berita yang disiarkan selama setengah jam bermula jam 12 tengah malam.
 
===Berita Dunia===
'''Berita Dunia''' merupakan rancangan berbentuk siaran berita perkembangan luar negara yang disiarkan setiap Isnin hingga Jumaat pada jam 11 malam. Ia memaparkan berita-berita peperangan, pergolakan, bencana, isu semasa, ekonomi, hiburan dan juga sukan.
 
===Berita Tengah Malam===
'''Berita Tengah Malam''' merupakan sebuah rancangan berbentuk berita yang disiarkan selama setengah jam bermula jam 12 tengah malam. Siaran berita ini merupakan siaran berita yang terakhir keudara bagi pada setiap hari.
 
==Galeri==