Senario XX: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Imran Razalli (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 45:
== Trivia ==
 
* Saiful Apek dan Yassin Yahya bukan lagi ahli senarioSenario dalam filem ini. Yassin terlebih dahulu angkat kaki atas sebab kes mahkamah, Saiful pula bergerak solo mulai 2004 selepas filem Lang Buana ditayangkan. Seperti filem-filem senarioSenario sebelumnya dimanadi mana mereka masih lagi ahli. Ini juga kali terakhir mereka muncul dalam francais filem senarioSenario
* Setelah kali terakhir membuat penampilan didalamdi lagidalam lagiLagi senarioLagi Senario, Yassin Yahaya kembali berlakon di dalam francais filem Senario. Meskipun peranannya terhad kerana memegang watak pemuda bisu bernama Mat Top.
* Watak Wan Zaman yang popular dengan trademark Apa keKe heyHey? (apaApa ke hal?) sebenarnya parodi kepada personaliti TvTV, Wan Kamaruddin pada ketika itu yang popular dengan isu-isu panas dalam Edisi Siasat di Ntv7NTV7.<ref>http://www.sinarharian.com.my/mobile/hiburan/apa-kejadahnya-popularkan-wan-kamaruddin-1.22273</ref> Apa ke jadahnya? adalah trademark yang sinonim dengan beliau dan masih popular hingga ke hari ini.
* Semasa Zoragon mencari penyelesaian bagaimana hendak pulang ke planet asal, dia buntu kerana kapal angkasanya sudah rosak. Rosman/Lan Pet Pet pula berkata Malaysia akan menghantar angkasawan pertama ke Angkasa Lepas tapi tidak tahu bila. Tahun 2006 pencarian Angkasawan Malaysia pertama pun bermula dan 10 Oktober 2007, Dr. [[Sheikh Muszaphar Shukor]] selamat tiba di ISS- [[Stesen Angkasa Antarabangsa|Stesen Angkasa Antara]]<nowiki/>[[Stesen Angkasa Antarabangsa|bangsa]] menaikimen<nowiki/>aiki kapal angkasa Russia [[Soyuz TMA-11]].
* Zoragas dan Zolidia yang dilakonkan oleh Saiful Apek dan Siti Fazurina memakai kostum serba hitam. Mirip ejen Men in Black yang mencari makhluk asing.
* rekaanRekaan kapal Angkasa Zoragon mendatangkan rasa kurang senang kerana rupanya mirip berudu, benih sperma dan alat kemaluan lelaki. Pada pendapat peribadi penulis.
* ' Marang prapu kepunden parang skepper ' nama spesies kucing di planet Zuhal merujuk kepada panggilan Ramlee kepada Sudin dalam filem [[Seniman Bujang Lapok]] <nowiki/> bilamana Sudin memakai pakaian askar Siam dan memegang watak menteri Marang Prapu Kepunden Parang Skepper.
* Meskipun skala Kapal Angkasa Zoragas dan Zoragon berskala besar tetapi apabila berada dalam kapal itu ruang dalamannya sangat sempit. Tidak pernah ditunjukkan babak bagaimana mereka masuk ke kapal itu kerana jelas sekali tiada pintu!
* Filem ini dipawagam pada meiMei 2005, 2 filem terdahulu dipasarkan pada hujung tahun. kali terakhir Senario dipasarkan pada pertengahan tahun ialah filem Senario Lagi 2000.
 
==Anugerah dan pencapaian==