Karma (drama): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Rencana baru.
 
Kemaskini.
Baris 1:
'''''Karma''''' ialah sebuah siri drama televisyen Malaysia 2011 dibintangi oleh [[Ahmad Tarmimi Siregar]], [[Ziela Jalil]], [[Aaron Aziz]] dan [[Fouziah Gous]]. Siri ini memulakan tayangan perdana di [[Slot Ratu]] [[TV9]] bermula 28 November 2011 hingga 10 Januari 2012.
 
Siri ini boleh didapati melalui penstriman dalam talian di saluran [[YouTube]] rasmi TV9.<ref>{{cite AV media|url=https://www.youtube.com/playlist?list=PL03M3gEnnhFYTOARlNwOmb5qel9nLulnA|title=Karma (2011): Episod Penuh|publisher=TV9|website=[[YouTube]]|accessdate=18 Oktober 2018}}</ref>
 
==Sinopsis==
Mengisahkan kehidupan dua wanita yang hidup bermadu. Seorang menerima suratan hidupnya dengan hati terbuka, manakala seorang lagi berasa terancam dan enggan berkongsi kasih. Ianya bermula apabila Karmila(Fouziah Gous) seorang pelakon popular yang berusia 23 tahun telah bertemu dengan seorang ahli politik yang berusia 63 tahun bernama Tan Sri Fahrul Sani (Dato’ Ahmad Tarmimi). Pertemuan singkat tersebut telah membuahkan cinta pandang pertama Tan Sri Fahrul Sani terhadap Karmila.
 
Kisah percintaan mereka berdua diteruskan lagi apabila Tan Sri Fahrul Sani mengambil keputusan untuk mengahwini Karmila. Karmila akur dengan keputusan tersebut meskipun dia terpaksa berdepan dengan cemuhan dan kutukan. Karmila juga telah membuat pengumuman yang menggemparkan seluruh Malaysia bahawa keputusan dia ini adalah atas dasar cinta dan bukan kerana harta.
Baris 15:
 
Pelbagai kedukaan dilalui Karmila dalam kehidupan bermadu yang sepahit hempedu itu. Mampukah Karmila bertahan menghadapi dugaan hidupnya? Apakah kesudahan kisah cinta tiga segi yang tak direstui isteri pertama ini?
 
==Pelakon==
 
===Pelakon utama===
* [[Fouziah Gous]] sebagai Karmila
* [[Ahmad Tarmimi Siregar]] sebagai Tan Sri Fahrul
* [[Ziela Jalil]] sebagai Puan Sri Waheeda
* [[Aaron Aziz]] sebagai Qayyum
* [[Sharifah Aleya]] sebagai Wafida
* [[Azizah Mahzan]] sebagai mak Karmila
* [[Hafidzuddin Fazil]] sebagai ayah Karmila
* [[Azlee Khairi]] sebagai Eizlan
* [[Julia Ziegler]] sebagai Rona
 
===Penampilan khas===
* [[Abu Bakar Juah]]
* [[Aziz Singah]]
* [[Anne Abdullah]]
* [[Nor Albaniah]]
 
==Rujukan==
{{reflist}}
 
[[Kategori:Drama Melayu 2011]]
[[Kategori:Drama Melayu 2012]]