Masjid Al-Muttaqin, Singapura: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
{{Kotak info masjid
| Nama masjid = Masjidمسجد Al-Muttaqinالمتقين<br />مسجدMasjid المتقينAl-Muttaqin
| Imej =
| Kapsyen =
Baris 16:
'''Masjid Al-Muttaqin''' ialah sebuah [[masjid]] di [[Singapura]].
 
Masjid ini merupakan masjid kelima yang dibina di bawah program Dana Pembinaan Masjid (Fasa I). Majlis pecah tanah dirasmikan oleh Syed Ali RedhaReḍha Alsagoff, pengerusi [[Lembaga Biasiswa Kenangan Maulud]] (LBKM) pada 29 April 29 1979 dan bangunan masjid dibuka secara rasmi pada 2 September 1980 oleh [[RahmatRaḥmat Kenap]], (Anggota Parlimen [[Geylang Serai]]). 'Al-Muttaqin' ditakrifkan sebagai orang yang bertaqwa atau orang yang memelihara diri dengan menjalankan semua perintah-perintah Allah dan menjauhi semua larangan-larangan-Nya.
 
Masjid ini terletak di kawasan [[Ang Mo Kio]] dan memenuhi keperluan penduduk-penduduk estet perumahan di sana. Selain menjadi tempat beribadah, masjid ini juga mempunyai sebuah klinik kebajikan [[homeopati]]. Masjid ini juga menawarkan kelas-kelas madrasah, tadika, kursus bimbingan rumahtangga dan kursus bimbingan hajiḥaji.
 
Masjid Al–Muttaqin dibina pada 1980 dan memakan belanja $[[Dolar Singapura|SGD]] 1.83 juta. Dari 1987 dan 1988, sebuah aras baharu telah dibina untuk menampung kelas-kelas tadika.