Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Suntingan aplikasi Android
IslamBro (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 9:
 
== Pelakon ==
* [[Shahrol Shiro]] (sebagai Dadu)-: Seorang mat rempit yang tanpa tujuan dari hari ke hari, namun dia telah dipecat dari kerja dan tidak tahu pada agamanya sendiri.
 
* [[Ajak Shiro]] (sebagai Muiz)-: Kawan baik kepada Dadu yang seringi persamaan dengan Muiz, Dadu juga tidak tahu pada agamanya sendiri.
 
* [[Along Eyzendy]] (sebagai Ustaz Hamzah)-: Seorang ex-DJ yang sudah berubah menjadi Ustaz, namun dia melawat ke rumah mereka untuk ceramah dan memiliki cdCD yang dikenali sebagai UAI (Ustaz Azhar Idrus).
 
* Wak Zaidi (sebagai En.Amri)-: Seorang penyewa rumah yang Muiz yang tidak membayar sewa selama 6 bulan, telah rumah mereka dikunci. Namun dia telah bertaubat dan sering menolong Dadu dan Muiz untuk memhantarmenghantar pakcik tua ke hospital.
 
* [[Zalif Sidek]] (sebagai Bagok)-: Selalu menolong Dadu dan Muiz untuk pergi ke masjid untuk mendengar ceramah Ustaz Azhar Idrus semasa motosikal mereka rosak. Juga seorang yang pencuri dan pembunuh upahan.
 
* [[Epy Raja Lawak]] (sebagai Mawi)-: Seorang banduan yang suka bercakap kasar, juga kuat sombong.
 
* [[Mikail Andre]] (sebagai Inspektor)-: Pegawai polis lelaki yang paling tegas menjalankan tugas tanpa sebarang kompromi juga
* DjDJ Irwan Shah (sebagai Ustaz Ah)-: Seorang ustaz yang paling beragama, namun dia mengajak Dadu untuk bersembayang tetapi Dadu menglaungkan kepada "Alamak, Nora Danish!" sambil melarikan diri.
 
* [[Ustaz Azhar Idrus]]- Diminati oleh Dadu dan Muiz, namun Dadu dan Muiz menyoal kepada beliau.