Universiti Teknologi MARA: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
→‎Kampus: - menyenaraikan kampus terkini
typo error
Baris 92:
== Kampus ==
 
Selain kampus utamanya di [[Shah Alam]], [[Selangor]], UiTM mempunyai 34 buah kampus di 13 cawangan di semua negeri di MalaysiarMalaysia. Dalam tadbir urus UiTM, ia diketuai oleh Canselor iaitu Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XVI.
 
Selain kampus utamanya di [[Shah Alam]], [[Selangor]], UiTM mempunyai 34 buah kampus di 13 cawangan di semua negeri di Malaysiar. Dalam tadbir urus UiTM, ia diketuai oleh Canselor iaitu Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XVI.
 
DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong merupakan Ketua Universiti. DYMM Tuanku Canselor menentukan kekerapan dan tarikh bagi mengadakan konvokesyen dan  bagindalah yang mempengerusikannya.  DYMM Tuanku Canselor menganugerahkan ijazah, diploma, sijil serta pencapaian akademik yang lain kepada sesiapa yang telah menjalani pengajian yang diluluskan oleh Universiti. DYMM Tuanku Canselor juga menganugerahkan ijazah kehormat atau sebarang anugerah seperti mana yang dicadangkan oleh Lembaga Pengarah selepas dibincangkan bersama Senat.  DYMM Tuanku Canselor juga melaksanakan tugas-tugas lain seperti yang termaktub dalam Akta Universiti Teknologi MARA 1976 ( Akta 173).