Senario Lagi: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Suntingan aplikasi Android
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Suntingan aplikasi Android
Baris 63:
== Trivia ==
 
* Umie Aida dan Ahmad Idham adalah pelakon yang membintangi drama popular ketika itu, [[Romeo dan& Juliet (drama)|Romeo & Juliet]] yang ditayangkan di saluran [[TV3]]. Kedua-duanya membuat penampilan di dalam filem ini. Salah satu lagu tema drama itu nyanyian Umie dan Azlan Abu Hassan dijadikan lagu latar babak romantis dalam filem ini dimana Amie dan Azlee seperti pasangan kekasih.
* Telenovela/ soap opera Melayu pertama, [[Idaman (drama)|Idaman]]. Turut diadaptasi ke dalam filem ini dimana Syanie bermimpi menjadi kekasih baru Datuk Mansor lakonan [[Jalaluddin Hassan]]. Begitu juga dimana Azlee menjadi teman baru [[Nina Juren]]. Bukti betapa kuatnya pengaruh drama TV pada era ketika itu.
* [[Proton Wira]] Tahun 1999 yang dibawa lari oleh Wahid itu berwarna hijau gelap. Sekali imbas seakan akan berwarna hitam. Amat jarang sekali kereta tersebut sebegitu ditemui.
* Azlee berimej rambut lebat untuk cerita ini. Azlee sinonim dengan imej rambut flat top sepanjang kariernya.
* Francais kedua filem asal Senario selepas [[Senario The Movie]], [[Lagi Lagi Senario]], [[Lang Buana]], [[Senario XX]], [[Senario Pemburu Emas Yamashita]]. Dibawah terbitan Grand Brilliance.
 
==Anugerah dan pencalonan==