Q-Face: Perbezaan antara semakan

133 bait dibuang ,  1 tahun lalu
tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
'''Q-face''' muncul dalam industri di awal 2001 dengan single pertama '''''Izinkanlah''''' dan diikuti '''''Cinta Tak Sehaluan''''' dua lagu ini memang memberi satu salam perkenalan yang cemerlang dalam industri.
 
Dikala wabak [[New Boyz]] sedang ranum saat itu, nama Q-face cuba mencelah. Akhirnya, nama Q-face naik dengan agak pantas dan dapat sambutan hebat. Persaingan dengan kumpulan lain rancak dibicarakan ketika itu. Sehari surat diutuskan banyak, beratus sms dalam sehari dan juga show yang melimpah ruah setiap minggu. Lagu '''''Izinkanlah''''' juga melayari zaman yang agak cemerlang tersenarai di dalam '''top5 lagu pop pilihan Anugerah Era 2002'''.
 
Namun, sedang nama seakan kukuh. Rezeki fairuz '''(vokalis)''' untuk kekal dalam Q-face tidak lama. Fairuz mengambil keputusan untuk menarik diri sekitar lewat 2001 tidak sampai setahun. Selepas pengunduran Fairuz, Q-face teruskan perjuangan dengan penghasilan album kedua yang menampilkan penyanyi baru iaitu Zaini dengan Nuar. Selepas itu nama Q-face itu terus tenggelam tanpa bayangan lagi kerana ahli anggota masing-masing agak sibuk.
236

suntingan