Kadokawa Gempak Starz: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
→‎Sejarah: kemaskini
Baris 28:
Untuk mendapatkan tempat di pasaran komik Malaysia, Art Square Creation menggabungkan pendekatan "info-komik", yang menjadi formula utama kejayaan Gempak, dan format standard baru untuk banyak komik Malaysia. Ia mengambil masa 18 bulan untuk kejayaan mereka untuk berjaya tanpa bantuan dari iklan media lain. Bermula sebagai isu bulanan untuk tiga tahun pertama, ia telah diterbitkan dua bulan sekali (sejak Jun 2001), dengan banyak tuntutan bahawa majalah itu perlu dikeluarkan sebagai isu mingguan.
 
Konsep majalah info-komik mereka telah menjadi trend yang diikuti oleh banyak majalah komik baru-baru ini, termasuk salah satu penerbit terbesar Malaysia, Karangkraf Sdn. Bhd., yang mula melancarkan majalah info-komik baru bertajuk ''Jom'' (kemudian memberhentikan penerbitan). Kejayaan '' Gempak '' juga menghasilkan kejayaan penerbitnya, Art Square Creation Sdn. Bhd., Yang berkembang menjadi Art Square Group dengan tiga anak syarikat iaitu Art Square Creation Sdn. Bhd, Anjung Taipan Sdn. Bhd., Dan Gala Unggul Sdn. Bhd. Semua produk Art Square Group dilabelkan di bawah jenama mereka sendiri "GEMPAK STARZ."
 
''Gempak'', di bawah Art Square Creation, memenangi anugerah Persatuan Penerbit-Penerbit Majalah Malaysia (MPA) di bawah kategori majalah pengkhususan (2007).<ref>{{cite web|url=http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1105&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_30.htm|title=Al Islam, URTV raih Anugerah Majalah Terbaik 2007|website=Utusan Online}}</ref>