KGB (permainan video): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Ricky250 (bincang | sumb.)
Ricky250 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 16:
}}
 
'''''KGB''''' adalah [[permainan video]] yang dikeluarkan untuk komputer [[Amiga]] dan [[Serasi IBM PC|serasi PC IBM]] pada 1992. Berkisar pada [[Pembubaran Kesatuan Soviet|hari-hari terakhir yang semakin memburuk]] di [[Kesatuan Soviet]], permainan ''KGB'' dianggap cukup sukar, bahkan untuk pemain berpengalaman kerana ia bergantung pada jam waktu nyata dan jawapan betul/ salah yang dapat menamatkan permainan dengan segera atau setelah peristiwa perlu dicetuskan; juga, pemain boleh melakukan kesalahan yang mereka akan perasan hanya beberapa jam kemudian dalam permainan. Enjin permainan, grafik dan antara muka mempunyai banyak persamaan dengan permainan ''[[Dune (permainan video)|Dune]]'' yang juga dibangunkan oleh Cyro.
 
''KGB'' juga dikeluarkan dalam bentuk CD dengan tajuk '''''Conspiracy''''', yang merangkumi klip video ayah Rukov yang dilakonkan oleh [[Donald Sutherland]] memberi nasihat kepadanya. Dalam versi CD, semua rujukan ke "KGB" dalam permainan dan manual diubah menjadi "Konspirasi".
Baris 24:
 
===Watak utama===
* '''Kapten Maksim 'Maks' Mikhailovich Rukov''' dilahirkan pada 12 Januari 1966 di [[Sverdlovsk]]. Ibu bapanya, Mikhail Stepanovich Rukov dan Svetlava Shailova, terbunuh pada 23 Mei 1983 semasa serangan pengganas [[Afghanistan]] di [[Dushanbe]] (di [[Republik Sosialis Soviet Tajikistan|RSS Tajikistan]]) di mana ayahnya bertugas dengan aktif. Rukov fasih dalam bahasa Inggeris, Arab dan Sepanyol dan menyertai pasukan khas [[Spetsnaz]] sebagai askar payung terjun pada 1988. Rukov menyertai [[KGB]] dalam usaha untuk mengikut jejak langkah ayahnya. Permainan bermula ketika dia membuat langkah pertama di Jabatan P.
* '''Pakcik Vanya''' ialah saudara kepada ayah Rukov. Dia juga cedera dalam serangan itu dan menggunakan kerusi roda, tetapi masih dapat menjaga anak saudaranya. Dia kelihatan sangat curiga dengan majikan baru Maks.
* '''Mejar Vovlov''' ialah pegawai kanan Rukov di Jabatan P. Dia berperangai buruk dan berautoriti.