Templat:Peristiwa Terkini: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Ricky250 (bincang | sumb.)
k Kemaskini
Aurora (bincang | sumb.)
kemas kini
Teg: Suntingan sumber 2017
Baris 11:
Gunakan format senarai wiki *. Sentiasa mulakan pada barisan baru dan tamat dengan linebreak. Jangan tinggalkan baris kosong di antara item. Hadkan kepada 5 peristiwa terkini sahaja
-->
*<!--Dec 04--> '''[[Zdravko Krivokapić]]''' menjadi [[Perdana Menteri Montenegro]], [[Bebas (ahli politik)|ahli politik bebas]] pertama yang berbuat demikian.
*<!--Nov 25--> '''[[Ingrida Šimonytė]]''' (''gambar'') memegang jawatan sebagai [[Perdana Menteri Lithuania]].
*<!--Nov 19--> Novel pertama [[Douglas Stuart]] '''''[[Shuggie Bain]]''''' memenangi [[Hadiah Booker]].
*<!--Nov 17--> '''[[Taufan Iota]]''' membadai di[[Amerika Tengah]] dan [[NicaraguaAmerika Selatan|Selatan]], mengorbankanmenyebabkan sekurang-kurangnya 5461 orang maut dan menyebabkan lebih dari 41 yang lain hilang di Amerika Tengah dan Selatan.
*<!--Nov 16--> '''[[SpaceX Crew-1]]''', dengan angkasawan [[Michael Hopkins]], [[Victor Glover]], [[Soichi Noguchi]], dan [[Shannon Walker]] berlabuh di [[Stesen Angkasa Antarabangsa]].
*<!--Nov 15--> [[Maia Sandu]] '''[[Pilihan raya Presiden Moldova 2020|dipilih]]''' sebagai [[Presiden Moldova|Presiden]] wanita pertama Moldova.
<!--Sila pertimbangkan untuk mengalihkan berita yang belum selesai yang mana artikel itu dikemas kini secara kerap ke dalam baris "peristiwaterkini" berikut dan bukannya mengeluarkannya.-->
{{Peristiwa Terkini/pembawah