Rencana: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Isha Norsham (bincang | sumb.)
biodata pengacara
Teg: Dibalikkan
EmpAhmadK (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Manual revert Suntingan visual
Baris 1:
'''Rencana''' atau '''makalah''' ialah [[karangan]] atau [[cerita]] tentang sesuatu perkara yang dapat berdiri sendiri, biasanya terdapat di dalam suatu karya yang lebih besar. Karya bukan rekaan ini dapat diterbitkan dalam [[surat khabar]], [[majalah]], [[jurnal]] atau [[penerbitan]] lain. Setiap rencana lazimnya mengandungi nama [[penulis]] atau pengarang.
== Isha Norsham ==
{{tunas}}
 
[[Kategori:Naratologi]]
Isha Norsham ataupun lebih dikenali sebagai Isha ( lahir 3 Februari 1996 ) merupakan seorang pengacara TV dan juga penari professional. Beliau memulakan karier di Gempak TV oleh [[Astro Gempak]] dan juga turut menjadi pengacara untuk [[Festival Filem Malaysia ke-30|Festival Filem Malaysia 30]], GVUZZ ([[Gegar Vaganza]]), Kapsul [[Dansa Dan Sing]], [http://BigStage%202020 BigStage 2020] Live+, Kapsul Suara Viral dan banyak lagi.
[[Kategori:Penulisan]]
 
[[Kategori:Rencana| ]]
== Kehidupan Awal ==
 
Isha dilahirkan pada 3 Februari 1996 di Kangar, Perlis dan dibesarkan di Kuala Lumpur, Malaysia. Beliau juga baru sahaja menghabiskan pelajaran beliau sebagai Bachelor in Human Capital Management (Hons) di Management and Science University, Shah Alam. Beliau juga sangat aktif dalam bidang tarian sebagai backup dancer artis terkenal seperti Sarah Suhairi, Elizabeth Tan, dan ramai lagi.
 
== Kerjaya ==
 
Memulakan karier beliau sebagai choreographer dan penari professional selepas itu beliau menyertai program On Air Talent di Astro sebagai anak didik [[Aznil Nawawi|Paknil]] dan terus disunting oleh Astro Gempak untuk menjadi pengacara rancangan Gempak TV yang disiarkan di [[Astro Ria]] dan Ria HD.
 
 
Beliau juga aktif dalam Tiktok dan mempunyai lebih daripada 60 ribu pengikut di laman Tiktok.
 
== Pengacaraan ==
 
Festival Filem Malaysia 30, GVUZZ (Gegar Vaganza 2019), Kapsul Dansa Dan Sing, BigStage Live+ 2020, Kapsul Suara Viral & Gempak TV.
 
== Penari (Muzik Video) ==
Nyawa & Raga - Sarah Suhairi
 
Police Entry - Elizabeth Tan
 
Tak Tun Tuang - Upiak
 
== Penari (Rancangan) ==
[[Anugerah Juara Lagu]]
 
[[Mentor]]
 
[[Mentor Milenia]]
 
Drop The Beat 2018
 
Anugerah Juara Lagu Prelude 33
 
Konsert Malaysiaku 2018
 
Konsert Akhir [[Ceria Megastar]] 2018
 
[[Mentor Otai]]
 
[[3 Juara]]
 
Lawak Ke Der 2016
 
Konsert Romansa Krisdayanti 2016
 
== Pautan Luar ==
 
Isha Norsham di [http://instagram.com/ishanorsham Instagram]