Objek Sihir Harry Potter: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
ArrazzazBot (bincang | sumb.)
k Robot: interwiki standardization
Polar (bincang | sumb.)
Baris 34:
 
===Horcrux===
{{main|Horcrux}}
Horcrux merupakan perkataan yang digunakan bagi objek tempat seseorang dapat melindungkan sebahagian rohnya.Walaupun jasadnya diserang atau dimusnahkan namun mereka tidak akan mati kerana sebahagian daripada roh mereka masih lagi kekal.Lord Voldemort telah memecahkan rohnya kepada 7 bahagian yang menurutnya nombor yang ajaib dan berkuasa.Harry dan Dombledore telah pergi ke sesuatu tempat yang pada keyakinan Dumbledore merupakan dimana tempat salah satu Horcrux disembunyikan namun Dumbledore telah mensia-siakan tenaganya apabila memperoleh Horcrux palsu.Horcrux sebenar telah dicuri oleh R.A.B.
'''Horcrux''' merupakan nama bagi objek tempat seseorang dapat melindungkan sebahagian rohnya. Walaupun jasadnya diserang atau dimusnahkan, namun mereka tidak akan mati kerana sebahagian daripada roh mereka masih lagi kekal.
 
Horcrux merupakan perkataan yang digunakan bagi objek tempat seseorang dapat melindungkan sebahagian rohnya.Walaupun jasadnya diserang atau dimusnahkan namun mereka tidak akan mati kerana sebahagian daripada roh mereka masih lagi kekal.[[Lord Voldemort]] telah memecahkan rohnya kepada 7 bahagian yang menurutnya nombor yang ajaib dan berkuasa. [[Harry Potter (watak)|Harry]] dan Dombledore[[Albus Dumbledore]] telah pergi ke sesuatusuatu tempat yang pada keyakinan Dumbledore merupakan dimana tempat salah satu Horcrux disembunyikan namun Dumbledore telah mensia-siakan tenaganya apabila memperoleh Horcrux palsu. Horcrux sebenar telah dicuri oleh [[R.A.B.]] Horcrux Voldemort telah dimusnahkan kesemuanya dalam siri terakhir iaitu [[Harry Potter dengan Azimat Maut]].
 
===Howler===