Yusuf Bahrin: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 25:
Penglibatannya bermula selepas rakannya yang terbabit dalam bidang ini memberi dorongan, selain keputusan tersebut disambut baik ahli keluarganya. Beliau bergelar artis naungan syarikat pengurusan, Laugh Out Loud (LOL) Entertainment menjadi salah satu artis yang diuruskan oleh Pengurus Artis terkenal,Afeeq Abdul Wahab atau Afeeq Ignacio. Afeeq juga merupakan pemilik syarikat LOL bersama Dafi Ismail Sabri yakni anak kepada Menteri Keselamatan. Antara artis yang bersama Yusuf sebagai artis naungan LOL adalah Janna Nick,Rozita Che Wan , Liza Hanim dan penyanyi dan Juara Big Stage 2 dari Korea Selatan,Han Byul.
 
Beliau yang aktif dalam sukan bola sepak /futsal ini kemudian muncul dalam drama ''[[Pengantin Lelaki Untuk Cik Gadis]]'' sebagai Khairyl. Didalam drama ini,beliau pertama kali membawa watak antagonis.Seterusnya bekerja dengan Hadith Omar buat kali kelima menjadikan beliau memegang watak utama dalam telefilem Hantu Ustazah SupiahdisampingSupiah disamping [[Farah Nabilah]].Beliau kemudian sekali lagi menjadi watak utama dalam telefilem seram Anak Busut.Yusuf bergandingan lagi den bersama Wan Hanafi Su dan Azar Azmi.Selepas itu,dia bergabung kembali dengan Hadith Omar dalam telefilem raya Misi Santan Kampung Semangkuk dengan Nina Juren,Aleza Shadan,Nadya Shahera dan Shasha Abedul.
 
Berbekalkan wajah seiras [[Aeril Zafrel]], Yusuf mula mengusahakan perniagaan baju kurtanya sendiri yang bernama 'Lima Waktu'. Setelah lama berehat atas sebab Perintah Kawalan Pergerakan ,Yusuf memulakan kembali pengambaraan drama 28 episod arahan Michael Ang berjudul Perempuan Tanpa Dosa untuk slot Megadrama Astro Ria disamping Kamal Adli,Uqasha Senrose dan Unaiya Arshad . Yusuf juga bakal memulakan pengambaraan drama adaptasi novel karya Siti Rosmizah,Cukup Derita Itu untuk slot Samarinda TV3 tayangan bulan ramadhan 2021 kelak.Drama 40 episod ini bakal menampilkan Yusuf dan Aqasha (penyanyi dan pelakon )berlakon bersama menjadi adik beradik disamping Nelydia Senrose,Aprena Manrose dan Jasmin Hamid. Bukan hanya drama untuk slot samarinda ,tetapi juga bakal menjalani pengambaraan drama slot Akasia saluran TV yang sama.Yusuf sekali lagi digandingkan dengan Catriona Rose yang pernah membawa watak ibunya dalam drama Pengantin Lelaki untuk Cik Gadis dalam telemovie komedi untuk tayangan Astro Ria bersama juga dengan penyanyi,pelakon ,pelawak dan pengajar vokal dari Filipina ,Mark Adam.Telemovie ini ditayangkan pada 27 Disember 2020 ,jam 10 malam.Yusuf menjadi Imran yang dahulunya seorang pilot kapal terbang ,akibat Covid 19,diberhentikan kerja dan bekerja menjadi Runner.Watak Imran juga meminati wanita lebih berusia iaitu watak lakonan Catriona .
 
Tidak dinafikan populariti peminat kelab Manchester United ini semakin mekar selepas memegang watak Rahman dalam drama Perempuan Tanpa Dosa(PTD) dan dibandingkan pula dengan hero drama yang merupakan Juara Hero Remaja 2007/2008 ,Juara Super Spontan 2017 dan rakan sedramanya,Kamal Adli .Yusuf bakal menjalani pengambaraan filem pertamanya dalam masa terdekat.Selain itu,Yusuf terus menjalani pengambaraan telemovie romantik seram selepas drama PTD bertajuk Bercinta Dengan Jin yang bergandingan dengan Unaiya Arshad dan Raja Shahiran.Telemovie berdasarkan kisah benar ini ditayangkan di Astro Citra pada 26 Disember 2020.Didalam telemovie ini,Yusuf menjadi roh/jin yang telah meninggal dunia pada tahun 1950an bernama Cikgu Haikal.Watak Cikgu Haikal juga satu watak yang terdedah dengan benda mistik yang dimiliki dari kecil.
 
Yusuf bakal menjadi juri dalam satu program yang akan ditayangkan pada tahun 2021.