Perbezaan antara semakan "Uchiha Madara"

188 bait ditambah ,  3 bulan lalu
tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
 
== Kemampuan ==
 
Madara dianggap sebagai salah satuseorang ninja paling berbakat dalam sejarah shinobi. DiaDikatakan telahdia tercatatdilahirkan telahdengan lahir dengansumber chakra yang kuat, khususnyabahkan Sembilan-ekorKyuubi mengakuturut mengakui chakra Madara menjadijauh lebih jahat dari kalanganchakra mereka sendirimiliknya. SaidMenjadi menjadi ninjashinobi yang paling kuat yang pernah dihasilkandilahirkan olehdalam klan Uchiha, Madara memiliki baikkemahiran kecekapanserta pertempurancekap hebatdalam pertempuran dan ditambah pula dengan pengalaman yang luas kerana usiausianya lanjutyang nyapanjang. Namun, begitu Madara telah mengakui bahawa iadirinya kini tidak sekuat diaseperti kekuatannya sebelum kekalahannya oleh hashirama Senju. Sembilan-ekor 'kedap ke berbagai Jinchūriki juga menghalang dia darikepada senjata[[Hokage ampuhPertama]].
 
Madara telah terbukti terampilsebagai seseorang yang berkemahiran tinggi dalam pelbagai bidang. SebagaiSewaktu menyamar sebagai Tobi, hanyakelebihannya klaimnya jelas untukdalam kemasyhuranpertempuran adalahialah kelajuankepantasan. Dia secaramempunyai fizikal cukup kuat untuk menghentikan sebuahhayunan garispedang miringmilik dari pedangHozuki Suigetsu raksasa dengan satu tangan. [12] pengetahuanPengetahuannya yang mendalam Nya dariberkenaan dunia ninjashinobi membolehkan dia untuk mengenali sebuah jutsu dan cara yang berkesan untuk menghadapinya. [[Uchiha Madara]] juga mempunyai pengetahuan tentangtinggi mengenai fūinjutsu yang digunakan untuk membuatmemilih Jinchūriki, termasuk ketika mereka yang paling terdedahberisiko dan caraserta mahir membangkitkan mengekstrakmakhluk ekorberekor. Dia memiliki kemampuan pelacakansensor yang sangat baik, mampu menemukanmenemui orang lain yang bersembunyi dari penglihatannya dengan mudah. Dia juga nampaknyamemiliki teknik pemulihan yang dapat memulihkan anggota badan yang hilang,terluka walaupunatau bagaimanaputus. iaKelebihan mampuyang melakukandimiliki hal[[Uchiha iniMadara]] itu masih belum menjadi satu misteri yang tidakbelum diketahuidirungkai.
 
Madara telah menunjukkan pengetahuan dan kemampuan di bidang bedah. Secara khusus, Madara mampu memadam dan memelihara mata Itachi selepas kematiannya dan kemudian berjaya transplantasi mereka untuk Sasuke.
102

suntingan