Tekken: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 26:
Namco dan [[Capcom]] bekerjasama mengerjakan ''[[Street Fighter X Tekken]]'' dan ''[[Tekken X Street Fighter]]'', permainan gabungan untuk francais Tekken dan ''[[Street Fighter]]''. ''Street Fighter X Tekken'' dibangunkan oleh Capcom dan merangkumi gaya permainan 2D seperti dilihat pada [[Street Fighter IV]], sementara ''Tekken X Street Fighter'' dibangunkan oleh [[Namco]] dan merangkumi mekanikal permainan daripada ''Tekken 6''.
 
Susulan berikutanya ialah ''[[Tekken Tag Tournament 2]]'', dan rilis untuk pelantar [[PlayStation 3]], [[Xbox 360]], dan [[WiiU]]. Lalu rilis ''[[Tekken RervolutionRevolution]]'', rilis ekskluisif untkuntuk pelantar [[PlayuStationPlayStation 3]], dan siri terbaru bertajuk ''[[Tekken 7]]'' rilis untgukuntuk [[PlayStation 4]], [[Xbox One]] dan [[Microsoft Windows|Windows]].
 
''[[Tekken Card Challenge]]'' juga dilancarkan untuk ''gameboy'' Jepun iaitu [[Wonder Swan]]. Nina Williams ialah watak utama dalam sebuah permainan spin-off aksi-pengembaraan, ''[[Death by Degrees]]'', dilancarkan untuk [[PlayStation 2]] pada tahun 2005. Dua permainan ''Tekken'' yang baru juga telah diumumkan untuk [[Nintendo 3DS]] dan [[Nintendo Wii U]]. Pocket Gamer telah mengesahkan bahawa ''Tekken Resolute'' akan dilancarkan untuk telefon bimbit dan ''Tekken Bowl'' akan tiba untuk sistem operasi iOS. Permainan untuk sistem operasi iOS tidak termasuk dalam genre permainan berlawan, sebaliknya sebuah permainan mini boling dari ''Tekken Tag Tournament''.