Lorong Waktu (siri televisyen): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
F1fans (bincang | sumb.)
F1fans (bincang | sumb.)
Baris 43:
*'''Zidan''' — Pelajar bacaan anak di masjid yang dikendalikan oleh Haji Husin dan Ustad Addin. Sebenarnya, dia secara tidak sengaja terlibat dalam projek terowong masa kerana dia bersembunyi di makmal Ustad Addin sehingga ketika itu Ustad Addin secara tidak sengaja menghantarnya ke tahun 1945 sebelum dibantu oleh Haji Husin. Zidan berkawan rapat dengan Havid dan Jambrong. Watak Zidan dimainkan oleh [[Jourast Jordy]] dari musim satu hingga musim keenam.
*'''Sabrina''' — Seorang bekas psikik yang pada awalnya ditemui oleh Haji Husin dan Zidan dalam masa yang berlalu. Dia hampir dibunuh oleh perompak yang hendak memasuki rumahnya sebelum dibantu oleh Haji Husin dan Zidan. Pada mulanya Haji Husin yang merupakan duda sangat menyukai Sabrina sebelum dia melihat bahawa pelajarnya, Ustad Addin, juga menyukai Sabrina. Haji Husin kemudian menyerah dan mengalah. Sabrina kemudian berkahwin dengan Ustad Addin dan mempunyai seorang anak. Watak Sabrina dimainkan oleh [[Christy Jusung]] pada musim dua hingga empat, [[Aditya Novika]] pada musim lima dan [[Zaskia Adya Mecca]] pada musim enam.
*'''Havid''' — Bekas pencuri yang ditukarkan dan menjadi pelajar Haji Husin. Dalam beberapa episod pertama musim kedua, Havid cuba menyembunyikan fakta bahawa dia buta huruf dan tidak dapat dihitungberhitung. Dia akhirnya tidak dapat menahannya ketika Haji Husin mendapati bahawa dia tidak dapat memberikan uang pertukaran kepada pembeli koperasi masjid. Pada musim ketiga, Havid bertemu dengan pasangan hidupnya, Adinda, yang sebelumnya telah diperkirakan oleh Jambrong. Watak Havid dilakonkan oleh [[Opie Kumis]] dari musim dua hingga musim keenam.
*'''Jambrong''' — Bekas samseng yang bertaubat dan menjadi pelajar Haji Husin. Dia adalah kawan baik Havid dan Jagur. Dia mula dimasukkan dalam jalan cerita pada musim ketiga dan berpeluang untuk bersaing dengan Havid untuk Adinda. Dia kemudian berkahwin dengan Vira. Watak Jambrong dilakonkan oleh [[Ramdhani Qubil AJ]] dari musim tiga hingga musim keenam.
*'''Jagur''' — Seorang bekas banduan yang ditukarkan dan menjadi pelajar Haji Husin. Pada awal penampilannya, dia ditolak oleh Havid dan Jambrong. Untuk membuktikan kesungguhannya untuk bertaubat, Jagur meminta Zidan menyetrika tatu di lengannya. [[Asrul Dahlan]] melakonkan watak Jagur dari akhir musim keempat hingga musim keenam dengan aksen Batak yang tersendiri mengikut asal usul pelakon.