Berita RTM: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Harimua Thailand (bincang | sumb.)
Harimua Thailand (bincang | sumb.)
Baris 64:
 
==Jenis berita Berbahasa Melayu/Inggeris ==
Pada hari-hari biasa berita-berita dalam stesen televisyen ini akan bersiaran satu jam secara maksimum atau setengah jam. Namun, sesetengah berita tersebutberbahasa Inggeris akan bersiaran selama setengah jam untuk berita berbahasa Inggeris. Kesemua berita ini disiarkan di Saluran Berita RTM dan juga di [[TV1]] dan [[TV2]].
 
===Berita Pagi===
Baris 70:
 
===Berita Radio Bervisual/Conty News===
'''Berita Radio Bervisual/Conty News''' merupakan sebuah rancangan berbentuk berita radio yang bersiaran dari Angkasapuri RTM Kuala Lumpur yang disiarkan pada jam 10:00 pagi dan 11:00 pagi setiap hari selama 5 minit. Ia menyiarkan berita-berita dari dalam dan luar negara, ekonomi, sukan, hal ehwal semasa, isu-isu terkini, hiburan. Berita Radio Bervisual juga ialah satu-satunya rancangan berita di Malaysia yang yang asalnya boleh didengari di Radio RTM tetapi dengan teknologi terkini membolehkan ia divisualkan dan bersiaran di TV RTM. Berita Radio Bervisual ini mula bersiaran pada Mei 2019 (Tayangan serentak di [[TV1]] dan [[TV Okey]]).
 
===Berita Semasa 12, 3 dan 4===
Baris 82:
 
===Berita Wilayah/Berita Petang===
'''Berita Wilayah/Berita Petang''' merupakan sebuah rancangan berbentuk berita yang disiarkan pada jam 5:00 petang setiap hari. Ia memaparkan berita-berita yang berkaitan dengan berita-berita tempatan dari negeri-negeri di [[Malaysia]]. Ia dikenali sebagai Warta Negeri dan Nasional 5 sebelum tahun 2020 (Tayangan serentak di [[TV1]] dan [[TV Okey]]).
 
Nota: '''Berita Petang''' Seperti nama (N5/ Nasional 5) adalah hanya diberi pada bulan Ramadhan sahaja kerana tiada laporan berita dari negeri-negeri di Malaysia.