Berita RTM: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Harimua Thailand (bincang | sumb.)
Harimua Thailand (bincang | sumb.)
Baris 101:
'''Berita Tengah Malam''' merupakan sebuah rancangan berbentuk berita yang disiarkan selama setengah jam bermula jam 12 tengah malam. Siaran berita ini merupakan siaran berita yang terakhir keudara pada setiap hari. Ia dikenali sebagai Nasional 12 sebelum tahun 2020 (Tayangan serentak di [[TV1]]).
 
==Jenis berita Berbahasa Mandarin/Tamillain==
Pada hari-hari biasa berita-berita dalam stesen televisyen ini akan bersiaran setengah jam secara maksimum. KesemuaBerita beritaMandarin dan Tamil ini disiarkan di Saluran Berita RTM dan juga di [[TV2]].
 
===Berita Mandarin===
'''Berita Mandarin''' merupakan sebuah rancangan berbentuk berita berbahasa Mandarin yang disiarkan dua kali iaitu pada jam 12:00 tengah hari dan jam 7:00 malam (jam 8:00 malam pada TV2 sahaja) setiap hari. Seperti nama Berita Mandarin (华语新闻 Hua Yu Xin Wen), ia memaparkan berita-berita dari dalam dan luar negara, ekonomi, sukan, hal ehwal semasa, isu-isu terkini dan hiburan (Tayangan serentak di [[TV2]]).
 
===Berita Tamil===
'''Berita Tamil''' merupakan sebuah rancangan berbentuk berita berbahasa tamil yang ke udara sekali sahaja yang disiarkan pada jam 1:30 tengah hari (cuma di Berita RTM sahaja dan kecuali Jumaat) 7:30 malam setiap hari. Seperti nama Berita Tamil (தமிழ்ச் செய்திகள் Tamil Seithigal), ia memaparkan berita-berita dari dalam dan luar negara, ekonomi, sukan, hal ehwal semasa, isu-isu terkini dan hiburan (Tayangan serentak di [[TV2]]).
 
===I Bajau===
 
===I Iban===
 
===I Kadazan===
 
===I Dusun===
 
==Rujukan==