Juara Lagu Kategori Balada: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 152:
*{{ref|iv|iv}} Dua buah lagu ini disampaikan oleh penyanyi asal ketika peringkat separuh akhir tetapi akibat insiden buka baju, penyanyi [[Faizal Tahir]] dilarang muncul di kaca TV. Kedua-dua lagu ini disampaikan oleh penyanyi gantian.
*{{ref|v|v}} Lagu ini merupakan satu-satunya lagu yang dimasukkan ke senarai akhir setelah pengumuman dilakukan pada minggu sebelumnya. Pemilihan ini menjadikan lagu "Dingin" sebagai satu-satunya lagu yang bertanding secara wildcard. </small><br>
 
===Rekod===
* 71 buah lagu pernah dipertandingkan dalam kategori ini di mana 40 buah lagu dinyanyikan secara solo oleh penyanyi wanita dan 21 buah lagu oleh penyanyi solo lelaki. 7 buah lagu disampaikan oleh kugiran dan hanya 3 buah lagu disampaikan secara duet.
* Sebanyak 7 buah lagu daripada kategori ini berjaya menerima anugerah utama keseluruhan menewaskan lagu-lagu daripada kategori lain iaitu "Pada Syurga Di Wajahmu", "Teratai Layu Di Tasik Madu", "Cinta Beralih Arah", "Jerat Percintaan", "Bunga-bunga Cinta", "Gemilang" dan "Terlalu Istimewa".