Kandungan dihapus Kandungan ditambah
RozziPanji (bincang | sumb.)
Rozzi Panji
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
 
RozziPanji (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 1:
Nama sebenar '''Rozzi Panji''' ialah Wan Roszi Bin Wan Abdul Razak. Dilahirkan di Kandang Kerbau Hospital dan dibesarkan di Singapura pada tahun 1970.09.30. Anak bongsu dari enam adik beradik.
 
Pada tahun 1960, Ibu Bapanya yg berasal dari dungun[[Dungun (kawasan persekutuan)|Dungun]], Terengganu berhijrah ke Singapura dan menetap di Jalan Kachang, Paya Lebar Road (skg kawasan perindustrian).
 
Beliau bersekolah di Teluk[https://telokkuraupri.moe.edu.sg/about-tkps/school-history Telok Kurau Primary School] pada tahun 1977, Darjah 1 dan satu kelas bersama anak lelaki Masron iaitu penyanyi dan peniup Trumpet Pemuzik [[Black Dog Bone]].
 
Pada tahun 1978, keluarga beliau terpaksa berpindah ke Flat [[Jalan Kempas|Kempas Road]], Jalan Besar oleh kerana kawasan Jalan Kachang akan didirikan tempat perindustrian berat.
 
Di Flat Kempas Road atau dikenali dengan panggilan Mengkaka, beliau sambung bersekolah di [https://m.facebook.com/groups/11097066802?group_view_referrer=search Beatty Primary School] pada usia 8 tahun di darjah 2.
 
Pada umur 8-13 tahun, beliau aktif bermain muzik di sekolah. Bakatnya diasah oleh guru muzik di sekolah itu. Beliau juga aktif bermain bola sepak dengan team Kallang Kids di Singapura pada usia itu dan antara team budak sekolah yang terhebat pada masa tu.