Belukar (filem): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
k SNN95 telah memindahkan laman Belukar ke Belukar (filem) melalui lencongan tanpa meninggalkan lencongan: Belukar secara umum sejenis tumbuhan. Jadi perlu diasingkan tajuk untuk filem dan nama tumbuhan.
Pengemasan.
Baris 21:
}}
 
'''''Belukar''''' ialah sebuah filem arahan [[Jason Chong]] juga filem pertama arahanya. Belukar merupakan filem yang berunsur cinta, drama dan ada juga aksi yang diselitkan. Filem Belukar masuk ke pawagam pada [[6 Mei]] [[2010]].
 
== Plot ==
Filem Belukar mengisahkanMengisahkan Eva (Daphne Iking) seorang wanita Sabah yang merupakan penipu insuran profesional. Dia berjaya menuntut lebih RM100 juta dan kini Eva sedang disiasat oleh beberapa pihak. Malangnya, tiada agen penyiasat insurans dapat membuktikan Eva bersalah. Tanggungjawab itu kini dipikul oleh Nik (Bront Palarae) iaitu seorang penyiasat insurans syarikat ABG. Dalam proses penyiasatan tersebut, Nik telah jatuh cinta terhadap Eva tanpa Eva mengetahui identiti sebenar Nik. Adakah Nik dan Eva bergelut dengan cinta, sandiwara atau keikhlasan semata-mata? Atau seperti yang disimpulkan Jason Chong, filem ini sarat dengan "love action, thriller and many hidden secrets."
{{spoiler}}
Filem Belukar mengisahkan Eva (Daphne Iking) seorang wanita Sabah yang merupakan penipu insuran profesional. Dia berjaya menuntut lebih RM100 juta dan kini Eva sedang disiasat oleh beberapa pihak. Malangnya, tiada agen penyiasat insurans dapat membuktikan Eva bersalah. Tanggungjawab itu kini dipikul oleh Nik (Bront Palarae) iaitu seorang penyiasat insurans syarikat ABG. Dalam proses penyiasatan tersebut, Nik telah jatuh cinta terhadap Eva tanpa Eva mengetahui identiti sebenar Nik. Adakah Nik dan Eva bergelut dengan cinta, sandiwara atau keikhlasan semata-mata? Atau seperti yang disimpulkan Jason Chong, filem ini sarat dengan "love action, thriller and many hidden secrets."
{{endspoiler}}
 
== Pelakon & watak ==
* [[Bront Palarae]] - Nik (Pelakon Utama)
* [[Daphne Iking]] - Eva (Pelakon Utama)
Baris 43 ⟶ 41:
 
== Rujukan ==
* {{reflist}}
 
==Pautan luar==
* [http://www.belukarthemovie.com Belukar the Movie Official Website]
 
{{Jason Chong}}
{{Filem Malaysia tahun 2010-an}}
 
[[Kategori:Filem Malaysia tahun 2010]]