Abang Johari Tun Openg: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
DelawareMatt (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Hotbotcitation (bincang | sumb.)
→‎Kerjaya dan politik: Contoh: Baiki ejaan, tambah kandungan == Kerjaya dan politik == Sebelum terbabit dalam arena politik, beliau pernah berkhidmat sebagai Pegawai Eksekutif Penerbangan Malaysia (MAS) di Bahagian Perhubungan Korporat. Beliau mula aktif dalam politik pada tahun 1977. Semasa menjadi Menteri Perindustrian dan Insfrastruktur Negeri, kadar pelaburan di Sarawak meningkat kepada lebih 10 bilion setahun. Anak bongsu kepada Tun Abang Haji Openg, atau Sri Abang, bukan sahaja d...
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 61:
 
== Kerjaya dan politik ==
Sebelum tertabitterbabit dalam arena politik, beliau pernah berkhidmat sebagai Pegawai Eksekutif [[Penerbangan Malaysia]] (MAS) di Bahagian Perhubungan Korporat.
 
Beliau mula aktif dalam politik pada tahun 1977. Semasa menjadi Menteri Perindustrian dan Insfrastruktur Negeri, kadar pelaburan di Sarawak meningkat kepada lebih 10 bilion setahun. Anak bongsu kepada Tun Abang Haji Openg, atau Sri Abang, bukan sahaja dikagumi oleh kebanyakan masyarakat [[Melayu]], malahan amat disenangi oleh para pelabur asing dan tempatan.