Senario Asam Garam: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Cityzens07 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Cityzens07 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Baris 35:
 
==Pelakon==
*[[Mazlan Pet Pet]] sebagai '''Garam -''' Pekerja Asam. Keadaan fizikalnya kurus dan tinggi. Berasal dari Seberang Perai dan bercakap loghat utara dan pekat. Mempunyai habit apabila bersin akan menjadi seorang yang lurus bendul dan akan menceritakan segala perkara yang baik dan buruk.
*[[Mazlan Pet Pet]] sebagai '''Garam'''
*[[Zaibo]] sebagai '''Asam -''' Berusia awal 40an, bertubuh sederhana besar. Seorang kontraktor yang sentiasa cemburukan kejayaan Pak Adam dan sentiasa mencari jalan untuk mengkhianati kerja-kerja Pak Adam. Iri hati dengan perhubungan Pak Adam dan Cik Hawa. Telah berkahwin dan mempunyai 3 orang isteri.
*[[Zaibo]] sebagai '''Asam'''
*[[Julia Hana]] sebagai '''Cik Hawa -''' Tinggi lampai, cantik, kemas, garang dan tegas. Pandai memasak dan kuat bekerja. Membuka warung berhampiran rumahnya. Menjadi kegilaan jejaka-jejaka kampung termasuk Adam dan Asam.
*[[Julia Hana]] sebagai '''Cik Hawa'''
*[[Azlee Jaafar]] sebagai '''Pak Adam -''' Kontraktor binaan dan memiliki sebuah syarikat binaan. Berusia awal 40an. Berwajah sederhana, sentiasa ceria dan berhati mulia. Membuat semua kerja membina, membaiki dan pengubahsuaian rumah dan pejabat. Pak Adam seorang yang tidak kedekut, kuat bekerja dan sentiasa murah rezeki.
*[[Azlee Jaafar]] sebagai '''Pak Adam'''
*[[Shafimie Saedon]] sebagai '''Amin -''' Anak kepada Hawa berusia 12 tahun. BIjak dan suka mencipta gajet dari barangan terbuang. Cuba menyatukan ibunya dengan Pak Adam.
*[[Nadia Mustafar]] sebagai '''Odah -''' Adik Cik Hawa. Belum berkahwin. TIdak gemar dengan sikap Asam yang cuba untuk memikat kakaknya.
*[[Syanie]] sebagai '''Cik Dewi -''' Ketua projek tender makmal komputer.
*[[Angeline Tan]] sebagai '''Nyonya Wee -''' Pemilik kedai alat pertukangan (Hardware).
*[[Adeline Tsen]] sebagai '''Yah -''' Berusia awal 20-an. Merupakan anak saudara Cik Hawa. Turut sama membantu perniagaan warung kopi Cik Hawa bersama Odah.
*[[Sathiya]] sebagai '''Tam -''' Pekerja Pak Adam. Seorang yang mengikut perintah majikannya. Keadaan fizikalnya yang tidak sempurna kerana mempunyai masalah penglihatan kerana salah satu matanya tidak dapat digunakan sebaik mungkin.
*[[Sathiya]] sebagai '''Tam'''
*Chloe Nicole sebagai '''Pekerja Kedai Nyonya Wee'''
*