Avengers: Age of Ultron: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 62:
Dalam adegan pertengahan kredit, Thanos, tidak berpuas hati dengan kegagalan bidaknya, melakukan tantangan [N 2] dan bersumpah untuk mendapatkan semula Infinity Stones itu sendiri.
 
Di negara Eropa Timur Sokovia, Avengers - Tony Stark, Steve Rogers, Thor, Bruce Banner, Natasha Romanoff, dan Clint Barton - menyerang sebuah fasilitas Hydra yang diperintahkan oleh Baron Wolfgang von Strucker, yang telah bereksperimen pada manusia menggunakan tongkat yang sebelumnya dipakai oleh Loki. Mereka memenuhi dua subjek ujian Strucker — kembar Pietro (yang mempunyai kepantasan manusia super) dan Wanda Maximoff (yang memiliki kemampuan telepati dan telekinetik) —dan menangkap Strucker, sementara Stark mengambil tongkat Loki.
==Pelakon==
* [[Robert Downey Jr.]] sebagai [[Iron Man|Tony Stark / Iron Man]]
* [[Chris Hemsworth]] sebagai [[Thor (Komik Marvel)|Thor]]
* [[Mark Ruffalo]] sebagai [[Hulk (komik)|Bruce Banner / Hulk]]
* [[Chris Evans]] sebagai [[Captain America|Steve Rogers / Captain America]]
* [[Scarlett Johansson]] sebagai [[Black Widow (Natalia Romanova)|Natasha Romanoff / Black Widow]]
* [[Jeremy Renner]] sebagai [[Hawkeye (komik)|Clint Barton / Hawkeye]]
* [[Aaron Taylor-Johnson]] sebagai [[Quicksilver (komik)|Pietro Maximoff / Quicksilver]]
* [[Elizabeth Olsen]] sebagai [[Scarlet Witch|Wanda Maximoff / Scarlet Witch]]
* [[Paul Bettany]] sebagai [[Edwin Jarvis#J.A.R.V.I.S.|J.A.R.V.I.S.]] dan [[Vision (Komik Marvel)|Vision]]
* [[Cobie Smulders]] sebagai [[Maria Hill]]
* [[Anthony Mackie]] sebagai [[Falcon (komik)|Sam Wilson / Falcon]]
* [[Hayley Atwell]] sebagai [[Peggy Carter]]
* [[Idris Elba]] sebagai [[Heimdall (komik)|Heimdall]]
* [[Stellan Skarsgård]] sebagai [[Erik Selvig]]
* [[James Spader]] sebagai [[Ultron (komik)|Ultron]]
* [[Samuel L. Jackson]] sebagai [[Nick Fury]]
 
Stark dan Banner menemui kecerdasan buatan dalam permata tongkat itu, dan secara diam-diam memutuskan untuk menggunakannya untuk menyelesaikan program pertahanan global Stark "Ultron". Ultron yang tidak disangka-sangka, percaya bahawa dia mesti membasmi manusia untuk menyelamatkan Bumi, menghilangkan Stark A.I. J.A.R.V.I.S. dan menyerang Avengers di ibu pejabat mereka. Melarikan diri dengan tongkat, Ultron menggunakan sumber daya di pangkalan Strucker's Sokovia untuk meningkatkan badannya yang tidak sempurna dan membangun pasukan drone robot. Setelah membunuh Strucker, dia merekrut Maximoffs, yang menganggap Stark bertanggungjawab atas kematian ibu bapa mereka dengan senjata syarikatnya, dan pergi ke pangkalan peniaga senjata Ulysses Klaue di Johannesburg untuk mendapatkan vibranium. The Avengers menyerang Ultron dan Maximoffs, tetapi Wanda menundukkan mereka dengan penglihatan yang menghantui, menyebabkan Banner berubah menjadi Hulk dan mengamuk sehingga Stark menghentikannya dengan baju besi anti-Hulk. [N 1]
[[Thomas Kretschmann]] dan [[Henry Goodman]] menyambung watak mereka sebagai Baron [[Baron Strucker|Wolfgang von Strucker]] dan Dr. List,<ref name="Kretschmann" /><ref name="Goodman" /> [[Linda Cardellini]] melakonkan watak Laura Barton.<ref name="Cardellini" /><ref name="CardelliniRise"/> [[Claudia Kim]] melakonkan watak Helen Cho<ref name="CharacterDescriptions" /><ref name="HelenCho" /> dan [[Andy Serkis]] melakonkan watak [[Klaw (Komik Marvel)|Ulysses Klaue]].<ref name="SerkisKlaw" /><ref name="CharacterDescriptions" /><ref name="Serkis2" /> [[Julie Delpy]] muncul sebagai Madame B.<ref name="Delpy" /> [[Kerry Condon]] menyuarakan watak F.R.I.D.A.Y.<ref name="Condon" /> [[Josh Brolin]] membuat penampilan tidak di kredit semasa babak pertengahan kredit sebagai [[Thanos]].<ref name="Brolin" /> [[Stan Lee]] membuat penampilan kameo.<ref name="Lee" /> [[Tom Hiddleston]] melakonkan watak Loki tetapi babaknya tidak ditonjolkan dalam filem.<ref name="LokiCut" />
 
Tindak balas seluruh dunia atas kehancuran yang dihasilkan, dan ketakutan yang disebabkan oleh halusinasi Wanda, menghantar pasukan bersembunyi di rumah ladang Barton. Thor berangkat untuk berunding dengan Dr. Erik Selvig mengenai masa depan apokaliptik yang dilihatnya dalam halusinasi, sementara Nick Fury tiba dan mendorong pasukan untuk membentuk rancangan untuk menghentikan Ultron. Di Seoul, Ultron menggunakan tongkat Loki untuk memperbudak rakan pasukan Helen Cho. Mereka menggunakan teknologi tisu sintetik, vibranium, dan permata tongkatnya untuk membuat badan baru. Semasa Ultron memuatkan dirinya ke dalam badan, Wanda dapat membaca fikirannya; mengetahui rancangannya untuk kepupusan manusia, Maximoffs menentang Ultron. Rogers, Romanoff, dan Barton melawan Ultron dan mengambil badan sintetik, tetapi Ultron menangkap Romanoff.
 
The Avengers bertengkar sesama sendiri ketika Stark dan Banner secara diam-diam memuat naik J.A.R.V.I.S. — yang masih bekerja setelah bersembunyi dari Ultron di dalam Internet — ke dalam badan sintetik. Thor kembali untuk membantu mengaktifkan badan, berdasarkan penglihatannya bahawa permata di keningnya adalah Batu Minda, salah satu daripada enam Batu Infinity, objek paling kuat yang ada. "Visi" ini memperoleh kepercayaan mereka dengan layak mengangkat tukul Thor, Mjölnir. Visi dan Maximoff pergi bersama Avengers ke Sokovia, di mana Ultron telah menggunakan sisa vibranium untuk membina mesin untuk mengangkat sebahagian besar ibu kota ke arah langit, dengan tujuan menghancurkannya ke tanah untuk menyebabkan kepupusan global. Banner menyelamatkan Romanoff, yang membangkitkan Hulk untuk pertempuran. The Avengers melawan tentera Ultron sementara Fury tiba di Helicarrier bersama Maria Hill, James Rhodes, dan S.H.I.E.L.D. ejen untuk memindahkan orang awam. Pietro mati ketika dia melindungi Barton dari tembakan, dan Wanda yang berdendam meninggalkan posnya untuk menghancurkan badan utama Ultron, yang memungkinkan salah satu drone miliknya mengaktifkan mesin. Bandar ini menjunam, tetapi Stark dan Thor membebani mesin dan menghancurkan tanah. Selepas itu, Hulk, yang tidak mahu membahayakan Romanoff dengan bersamanya, berangkat di Quinjet, sementara Vision menghadapi dan seolah-olah menghancurkan mayat terakhir Ultron.
 
Kemudian, dengan Avengers telah mewujudkan pangkalan baru yang dikendalikan oleh Fury, Hill, Cho, dan Selvig, Thor kembali ke Asgard untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kekuatan yang dia curiga telah memanipulasi peristiwa besar. Ketika Stark pergi dan Barton bersara, Rogers dan Romanoff bersiap untuk melatih Avengers baru: Rhodes, Vision, Sam Wilson, dan Wanda.
 
Dalam adegan pertengahan kredit, Thanos, tidak berpuas hati dengan kegagalan bidaknya, melakukan tantangan [N 2] dan bersumpah untuk mendapatkan semula Infinity Stones itu sendiri. sebagai [[Hulk
 
==Penerimaan==