Poetic Ammo: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kemaskini.
Kemaskini.
Baris 16:
 
==Sejarah==
Kumpulan ini diasaskan oleh Yogeswaran Veerasingam ([[Yogi B]]) pada 1990. Ia pada asalnya dikenali sebagai Poetic Ammunition atau PMO, dengan ahli asalnya ialah Yogi B sendiri dan Anand (McEna). PMO melancarkan single dengan dua lagu di bawah Kenny Music ([[Kenny, Remy & Martin]]), "Run" dan "Only You", dikeluarkan di bawah [[Positive Tone]].
 
Anand kemudian meninggalkan PMO dan Yogi B mula mengadakan pencarian uji bakat bagi mencari ahli baru. Bermula dari situlah pasangan adik-beradik Chandrakumar Balakrishnan ([[Landslyde]]) dan Sashikumar Balakrishnan ([[C. Loco]]) bersama-sama Nicholas Ong Chong Quan ([[Point Blanc]]) dari [[Ipoh]] turut serta bersamanya. Mereka akhirnya dikenali sebagai Poetic Ammo. Album sulung mereka, ''[[It's a Nice Day to Be Alive]]'' dikeluarkan pada 1998 dengan lagu "[[Everything Changes]]" dikeluarkan sebagai single pertama.
 
Pada tahun yang sama, mereka muncul dalam album kompilasi ''[[Tricks & Tales]]'' yang mana kumpulan ini menyumbangkan lagu bertajuk "[[Who Be The Player]]". Artis-artis lain yang turut menyumbangkan suara mereka dalam album kompilasi itu ialah [[Naughtius Maximus]], [[Innuendo]] dan Emberz of Soul. "Who Be The Player" kemudian dimuatkan dalam album ketiga Poetic Ammo, ''[[The World Is Yours]]'' yang dikeluarkan pada 2000.