Pistol Colt M1911: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 37:
 
Hiram S Maxim mereka pistol yang menggunakan sistem pengisian sendiri pada tahun 1880s, tetapi lebih tertumpu kepada mesingan. Bagaimanapun, permohonan menggunakan tenaga peluru untuk mereka semula menyebabkan beberapa model pistol-pistol pengisian sendiri berjaya pada tahun 1890s. Rekaan-rekaan tersebut telah menarik perhatian pelbagai unit tentera, yang memulakan program-program untuk mencari sesuatu yang sesuai untuk kuasa-kuasa mereka. Di Amerika Syarikat, demikian sebuah program akan mendorong kepada satu ujian formal di abad ke-19 untuk abad ke-20.
 
Pada penghujung tahun 1899 dan permulaan 1900, satu ujian pengisian sendiri pistol-pistol telah dikendalikan, dengan catatan-catatan terlibat daripada Mauser (C96 "Broomhandle"), Mannlicher (Steyr Mannlicher M1894), dan Colt (Colt M1900).
 
Ini menyebabkan 1,000 pistol DWM Luger, berkaliber 7.65mm Luger, satu katrij bottlenecked dibeli. Ini akan meneruskan ujian-ujian tersebut kecuali beberapa isu yang lain, terutama di perhatian untuk kuasa penghenti. Kerajaan lain juga dilevi adunan-adunan serupa, yang mengakibatkan DWM mengeluarkan satu versi yang diperbesar bulat, 9mm Parabellum (terkenal di tentera semasa dalam bahasa sebagai 9x19mm NATO), satu berpeluk cium atas versi 7.65mm bulat. Lima puluh ini telah diuji juga oleh US Army dalam 1903.
 
{{commons|M1911}}