Shaziman Abu Mansor: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kurosagi7 (bincang | sumb.)
Laman baru: Dato' Shaziman Abu Mansor merupakan Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi dan Ahli Parlimen Tampin. Shaziman dilahirkan di Ipoh,Perak pada 20 Januari 1964. Beliau mendap...
 
Kurosagi7 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
Dato' Shaziman Abu Mansor merupakan Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi dan Ahli Parlimen [[Tampin]]. Beliau pernah menjadi Timbalan Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi.

Shaziman dilahirkan di [[Ipoh]],[[Perak]] pada [[20 Januari]] [[1964]]. Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Kebangsaan Tunku Besar, [[Tampin]] pada [[1971]]. Kemudian, beliau meneruskan pembelajarannya di Sekolah Mennengah Kebangsaan Tunku Besar Tampin dari [[1977]] hingga [[1979]] dan Sekolah Menengah Teknik Tunku Jaafar, [[Seremban]] dari [[1980]] hingga [[1981]].
 
==Kerjaya==
 
Beliau memulakan kerjayanya sebagai Eksekutif Pengurusan di Aokam Tin Berhad dan Malaysian Assurance Alliance dan kemudia dilantik sebagai Pengerusi di Inter Builders Sdn Bhd. Beliau juga pernah menduduki kerusi Lembaga Pengarah Tenaga Nasional Berhad pada tahun [[2001]].