Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Eiskrahablo (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Baris 15:
::Benar, Wikipedia Melayu bukan bermakna ialah ''exclusive'' kepada pandangan Malaysia sahaja, semestinya. Tetapi NPOV itu tidak bermaksud perspektif Malaysia dipadam habis dan digantikan dengan perspektif Indonesia (seperti yang dinampak pada perubahan terkini dilakukan saudara). "NPOV" di sini lebih bermaksudnya isi entri ini mengandungi keterangan dari '''semua keempat-empat sumber Indonesia dan Malaysia dan Singapura dan Brunei diraikan dan ditampilkan sekaligus'''. [[Pengguna:Anumengelamun|Anumengelamun]] ([[Perbincangan pengguna:Anumengelamun|bincang]]) 12:36, 30 Ogos 2021 (UTC)
 
:::Wikipedia bahasa Melayu tidak ''exclusive'' kepada empat-empat negara Indonesia, Malaysia, Singapura, dan Brunei. Wikipedia mestinya bersifat ''ensiclopedic'' dengan pandangan yang dapat diterima global, sumber-sumber rujukan baharu telah saya tambah, sila baca dan memperhatikan sebelum memberi opini yang tidak kena-mengena. [[Pengguna:Eiskrahablo|Eiskrahablo]] ([[Perbincangan pengguna:Eiskrahablo|bincang]]) 12:42, 30 Ogos 2021 (UTC)
 
:::: Saya tidak tahu apa yang bermasalah dari sumber Malaysia yang memetik pengajar dari Universitas Muhammadiyah itu. Saya fahamkan dari balasan di atas seperti saudara hanya menolak ia hanya kerana ia datang dari koran yang terbit di Malaysia dari balasan di atas. Jika bukan itu maksud saudara, saudara tolonglah jelaskan apa yang sebaliknya buat saya lebih faham. Jangan hanya semata menuduh saya "vandal" (penyelidikan saya mendapat kepercayaan tinggi beberapa veteran WBM), rasa seperti pukul rata namanya. - [[Pengguna:Anumengelamun|Anumengelamun]] ([[Perbincangan pengguna:Anumengelamun|bincang]]) 12:53, 30 Ogos 2021 (UTC)