Lefthanded: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
→‎Sejarah awal: Baiki ejaan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
→‎Sejarah awal: Tambah kandungan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 28:
Selepas album Search Cinta Buatan Malaysia di pasarkan,Man Kidal Dan Yan membuat keputusan untuk meninggalkan kumpulan Search dan mengaktifkan kembali Lefthanded bersama Man Dayak, Samad dan penyanyi asal iaitu Hamid.Man Kidal dan Yan digantikan semula oleh Hillary Ang dan Nasir Daud.
 
Hamid kemudianya digantikan oleh Rahim Maarof dan kemudian oleh Roy. Bersama Roy, Lefthaded seterusnya menyertai Siri konsert '''Battle Of The Bands''' yang duanjurkan oleh syarikat Ali Bakar iaitu Box Office. Kemudian pabila di tawarkan untuk merakam dan menyertai album kompilasi "Battle Of The Bands", Roy digantikan oleh Nash hingga lah munculnya album sulung '''Keadilan''' pada penghujung tahun 1986.  Album itu mendapat sentuhan penerbit dan penggubah Raja Rock ternama, Ramli Sarip.  Yan turut menyumbangkan suara di dalam album '''Seruan,''' pada lagu Ringan Berat.
 
Dalam album kedua berjudul '''Seruan''' (1987), Lefthanded menambah anggota menjadi enam orang apabila Isa dari kumpulan Lizard masuk dan membawa elemen keyboard di dalam lagu Lefthanded.  Kematangan dari segi penciptaan lagu mula terserlah menerusi album '''Evolusi '''(1989).