The Penthouse: War in Life: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 48:
Pada akhir musim 1, siri dengan 5.3 juta penonton ditempatkan di kedudukan ke-8 dalam 50 siri televisyen Korea teratas setiap penonton di seluruh negara. Siri ini mencapai kedudukan nombor satu dalam siri mini semua saluran, 21 kali berturut-turut dari siaran pertama pada 26 Oktober 2020 hingga episod terakhir pada 5 Januari 2021.<ref>{{Cite web|url=https://tenasia.hankyung.com/drama/article/2021010613954#_enliple|title='펜트하우스' 결말, 이렇게? 이지아·유진 생존 여부 시즌2 기약 [종합]|trans-title='Penthouse' ending, like this? Jia Lee and Eugene will survive season 2 [Comprehensive]|author=Kim So-yeon|website=10 Asia|date=January 6, 2021|access-date=January 6, 2021}}</ref>
 
== Sinopsis ==
===Musim 1===
Penthouse menceritakan kisah keluarga kaya yang tinggal di Istana Hera dan anak-anak mereka di Sekolah Seni Cheong-ah.
 
Shim Su-ryeon ( Lee Ji-ah ) adalah wanita yang elegan dan kaya yang mempunyai masa lalu yang tragis. Suaminya adalah Joo Dan-tae ( Uhm Ki-joon ), seorang ahli perniagaan yang berjaya. Dia kemudian mengetahui bahawa dia menyembunyikan rahsia darinya.
 
Oh Yoon-hee ( Eugene ) berasal dari latar belakang keluarga yang rendah hati. Dia berdarah buruk dengan Cheon Seo-jin ( Kim So-yeon ), soprano terkenal yang ayahnya adalah ketua Sekolah Seni Cheong-ah, sejak sekolah menengah. Mereka terlibat dalam hubungan cinta segitiga dengan Ha Yoon-cheol ( Yoon Jong-hoon ).
 
Kesemuanya mempunyai cita-cita besar dan keinginan untuk anak-anak mereka dan akan melakukan apa sahaja untuk mereka. Namun, kehidupan mereka mulai hancur ketika gadis misteri muda bernama Min Seol-ah ( Jo Soo-min ) jatuh ke kematiannya semasa pesta di Istana Hera. Walaupun penduduk Istana Hera berusaha untuk menutupi fakta bahawa dia meninggal di tempat tersebut, mereka tidak dapat menahan diri kerana saling mencurigai atas pembunuhan itu.
 
=== Musim 2 ===
Penthouse 2 memfokuskan pada rahsia Shim Su-ryeon dan akibat kematiannya, balas dendam Oh Yoon-hee, kejatuhan Cheon Seo-jin, dan anak-anak Istana Hera yang ingin menjadi yang terbaik dan memenangi anugerah utama di Seni Cheong-ah Pesta.
 
Setelah berjaya menjebak Oh Yoon-hee untuk pembunuhan, Cheon Seo-jin dan Joo Dan-tae memutuskan untuk berkahwin. Majlis pertunangan mereka terganggu oleh Oh Yoon-hee dan Ha Yoon-cheol, yang baru pulang dari Amerika Syarikat . Ketika rahsia terbongkar, hubungan antara orang-orang di Istana Hera terjerat, namun tokoh misteri lain muncul dan menghadapinya.
 
=== Musim 3 ===
Penthouse 3 memberi tumpuan kepada penduduk Hera Place setelah percubaan mereka dan anak-anak mereka yang mempersiapkan diri untuk mengikuti peperiksaan masuk kolej.
 
Tepat ketika Shim Su-Ryeon, yang memalsukan kematiannya pada Musim 1, menganggap dia akhirnya dapat hidup bahagia, Logan Lee ( Park Eun-seok ) mati tepat di depan matanya. Sementara itu, penghuni Tempat Hera keluar dari penjara dan berusaha untuk mengembalikan hidup mereka bersama. Ini memulakan pusingan akhir ketamakan, rasuah, keadilan dan penebusan.
== Pelakon ==
=== Utama ===