Voyage: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Pensil5775 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baiki ejaan.
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Baris 1:
''artikelRencana ini berkenaan album yang akan datang [[ABBA]]. Untuk konsert setempat, lihat [[ABBA Voyage]]''.
 
'''Voyage''' adalahmerupakan album kesembilan [[ABBA]], Ianya dijadualkan pada 5 November 2021. Album "Voyage" adalah album yang baru dalam masa 40 tahun mengikut "The Visitors" (1981) dan mengandungi 10 buah lagu yang dikompos oleh penulis lagu ABBA, [[Benny Anderson]] dan [[Bjorn Ulvaeus]].
 
'''Voyage''' adalah album kesembilan [[ABBA]], Ianya dijadualkan pada 5 November 2021. Album "Voyage" adalah album yang baru dalam masa 40 tahun mengikut "The Visitors" (1981) dan mengandungi 10 buah lagu yang dikompos oleh penulis lagu ABBA, [[Benny Anderson]] dan [[Bjorn Ulvaeus]].
 
Album tersebut disokongi dua buah single belah-A, "[[I Still Have Faith In You]]"( saya masih ada harapan padamu) dan "[[Don't Shut Me Down]]"(jangan buatku jatuh), dikeluarkan bersama perasmian album pada 2 September 2021. Sebuah konsert setempat digital, juga dipanggil [[ABBA Voyage]], akan mengambil tempat di [[London]] Dari May ke October 2022.
[[Fail:Voyage (original + black bg).svg|thumb|Album Studio ABBA]]
 
== Latar Belakangbelakang ==
[[ABBA]] secara tidak rasmi dibubarkan pada tahun 1982 dimana album kelapan, [[The Visitors]], Pada 30 November 1981. Dijulangkalinya menjadi minat pada tahun 1990-an berhalaan dengan Hits Terhebat "[[ABBA Gold]]", musikal dasar ABBA "Mamma Mia!" dan sikuelnya dengan nama yang sama, dan penggunaan lagu mereka di lain-lain trak musik iaitu ''[[Muriel's Wedding]]'' dan ''[[The Adventures of Priscilla, Queen of The Desert]]''.
 
Baris 26 ⟶ 25:
Lawatan ABBAtar secara asalnya dimulakan pada 2019, namun, bertambah kelewatan akibat masalah teknikal. Malangnya, pandemic Covid-19 memaksa kumpulan ABBA ke tahun 2022, secara mungkin pentas lawatan ditukarkan kepada enam bulan konsert setempat di London.
 
== PerformancePenunjukan Komersialkomersial ==
Album tersebut merekodkan [[United Kingdom|UK]] pra-pesanan sebanyak 40,000 dalam 24 jam mengikut pengumuman keluarannya. Tiga hari selepas album itu diumumkan, ianya mendapat 80,000 pra-pesanan di UK sahaja. Ini memecahkan rekod yang terbanyak album dipra-pesanan untuk Universal Music Group UK, yang sebelumnya dipegang oleh ''[[Progress]]'' (2010) by [[Take That]]. Pada Bulan Oktober 2021, album itu mencecah 110,000 pra-pesanan.
 
Baris 514 ⟶ 513:
|}
 
== Sejarah Siaransiaran ==
{| class="wikitable"
|+Tarikh Keluaran dan form
Baris 554 ⟶ 553:
|}
 
== ReferansiRujukan ==
 
== LinkPautan Luaranluar ==
 
* [https://abbavoyage.com Weblayar sah ABBA Voyage]