Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Berangkat diri, kerja dunia luar menjemput ke mari...sehingga berjumpa lagi lain masa
→‎Surat undur diri hingga lain masa(...?): Menghabiskan butiran pengakuan diri. Kini, saya berangkat diri, kerana kerja dunia luar menjemput ke mari...sehingga berjumpa lagi lain masa.
Baris 51:
Salam, semua!
 
Saya ingin mengumumkan pengunduran diri kerana kesibukan jadual dunia sebenar yang semakin bertindih dari kerja sumbangan saya di WBM yang jujurnya hanya kerja lapang semata-mata. Saya pun mendapati ada pendekatan kerja saya lakukan yang ada mendatangkan rasa tidak disenangi dari pihak atasan. Saya jujurnya tiada niat hasad: saya menyangka diri mampu membersihkan semua kerja perapian kandungan seperti dirancang seterujanya minat saya menyumbang ke WBM. Tetapi, tetapisemua adaitu mendatangkanjuga rasatanda alpanya saya tidak disenangimenyedari darikelemahan pihakdiri atasansebagai manusia biasa...tetapi saya faham ia (barangkali dari rasa keterujaan memakan diri dan kandungan dikerjakan), dan saya tidak mahu merumitkan keadaan; apatah lagi bila ia membuka peluang saya mengundur diri juga.
 
Saya ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf atas segala silap dan khilaf yang mungkin saya tidak sedari kepada semua penyunting & penyelia sepanjang kelapangan menyunting dan berhubung bersama. Saya entah tidak tahu mungkin saya akan kembali lebih lapang dan lebih matang (berbulan-bulan? bertahun-tahun?) kurang dibawa rasa teruja melampau menyebabkan masalah digusarkan seperti yang didakwa, tapi semoga tiada yang keruh lagi sesama kita. Saya seronok berbakti bersama kalian, tetapi ''real life and work awaits''...