Perbezaan antara semakan "Ron Weasley"

1 bait ditambah ,  12 tahun lalu
===[[Harry Potter dengan Putera Berdarah Kacukan]]===
 
Ron menerima keputusan [[P.S.B]]nya dan mendapat 7 PSB sama dengan Harry yang hanya tidak lulus Sejarah Sihir dan Peramalan (“Tapi, siapa peduli!”). ersahabatanPersahabatan Harry dan Ron semakin erat. Mereka telah sampai ke tahap saling memahami yang semakin menunjukkan kedewasaan mereka.
 
Di Hogwarts, Ron yang tubuhnya bertambah tinggi sepanjang cuti musim panas, menarik perhatian [[Lavender Brown]], apatah lagi setelah Harry yang terpilih sebahaisebagai Kapten Pasukan Quidditch Gryffindor kembali memilih Ron sebagai Keeper ketika dalam ujibakat berjaya mengalahkan [[Cormac McLaggen]] (yang dikenakan Sihir Confundus oleh Hermione).
Ron agak kesal kerana ia tidak diminati [[Horace Slughorn]], dan tidak pernah diajak ke jamuan bersama Kelab Slug. Dalam pelajaran [[Herbologi]], Hermione dengan marah mengatakan bahawa dia sebenarnya akan mengajak Ron untuk pergi ke jamuan malam Krismas yang diadakan Slughorn, namun tidak jadi kerana Ron mengejeknya tentang bagaimana Hermione menjadi kegemaran Slughorn. Ron agak terkejut menerima kenyataan bahwa Hermione akan mengajaknya dan kemudian sikapnya terhadap Hermione lebih baik dan dia tidak lagi menyebutsoal Slughorn ataupun [[Kelab Slug]] lagi. Akhirnya Hermione mengajak McLaggen ke jamuan tersebut, walaupun dengan penuh penyesalan kerana dia tidak henti-hentin bercakap tentang Quidditch.
 
Pengguna awanama